| کد خبر: 154168 |

◄ ظرفیت‌های ریلی بندر شهید رجایی، کلید رونق اقتصادی

لزوم بهره‌گیری از زیرساخت‌های مناسب ریلی در بندر شهید رجایی موضوع نشست مشترک مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و معاون سیر و حرکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بود.

تین نیوز

لزوم بهره‌گیری از زیرساخت‌های مناسب ریلی در بندر شهید رجایی موضوع نشست مشترک مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و معاون سیر و حرکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بود.

الله‌مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در حال حاضر بیش از 56 کیلومتر ریل در بندر شهید رجایی وجود دارد و با تدابیری که از سوی شرکت راه‌آهن اندیشیده می‌شود، سهم جابجایی کالا توسط قطار نسبت به کامیون افزایش خواهد یافت.

الله‌مراد عفیفی‌پور ادامه داد: این اداره کل مشوق‌هایی برای شرکت‌های خصوصی پایانه‌دار برای توسعه خطوط ریلی در محوطه تحت مدیریتشان در نظر گرفته است و هیچ محدودیتی برای توسعه ریلی توسط این شرکت‌ها نداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از توسعه زیرساخت‌های ریلی در پایانه‌های مواد معدنی، فرآورده‌های نفتی و کانتینری و مکانیزه کردن این محموله‌ها خبر داد و افزود: ما از شرکت راه‌آهن توقع داریم تا در زمینه توسعه زیرساخت‌های ریلی در این بندر مستقیماً وارد فرآیند بازاریابی شود و رابطی بین صاحبان کالا و کشتی‌رانی‌ها باشند.

او اقدامات ریلی انجام شده در بندر شهید رجایی را خیز بلند این بندر برای تبدیل شدن به یک بندر ریل پایه در نقطه کانونی تنگه هرمز و منطقه استراتژیک خلیج فارس دانست.

سید مصطفی داوودی معاون سیر و حرکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از تعامل مناسب و همکاری منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با آن شرکت گفت: راه‌آهن هرمزگان به تنهایی 25 درصد از حمل و نقل ریلی کالا را به خود اختصاص داده و در بین 19 اداره کل راه‌آهن در 31 استان کشور برترین است.

سید مصطفی داوودی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های ریلی بندر شهید رجایی بسیار چشمگیر است و در هیچ یک از استان‌های ایران، نمونه آن را نداریم و باید از این پتانسیل برای رونق اقتصاد کشور سود برد.

او بندر را گذرگاه مهمی دانست و گفت:  در صورت عدم استفاده صحیح و بهینه از واگن‌ها در بنادر، حمل و نقل بار به سمت کامیون‌ها منحرف می‌شود و واگن‌ها بیشتر به انبار تبدیل می‌شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.