| کد خبر: 154079 |

◄ برگزاری نشست مدیریت استرس مشاغل پر مخاطره در شهر فرودگاهی امام(ره)

نشست تخصصی ، مدیریت استرس در مشاغل پر مخاطره (CISM) به میزبانی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برگزار شد.

تین نیوز

نشست تخصصی ، مدیریت استرس در مشاغل پر مخاطره (CISM) به میزبانی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، حسین ثقفی دبیر همایش تخصصی CISM عنوان کرد: از چندی قبل بحث مدیریت استرس در مشاغل پر مخاطره مورد توجه روانشناسان قرار گرفت و دقیقاً از دهه ۹۰ میلادی بعد از سانحه هواپیمای کشور کانادا و استعفای ۴ کنترلر به علت عدم تحمل فشارهای بعد از این سانحه بحث مدیریت استرس بعد از رویدادهای بحرانی به صورت جدی وارد هواپیمایی شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از این اتفاق ایفاتکا به عنوان نهاد بین‌المللی تشخیص داد که این قضیه را توسعه ببخشد و خوشبختانه در ایران هم چندسالی است این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی سال گذشته با تشکیل کمیته CISM در راه پیشبرد و استقرار حرکت‌های جدی را شروع کرد و امسال در نشست دو روزه‌ای که در فرودگاه امام خمینی (ره) داشتیم برای پر کردن نقش یکی از شخصیت‌های «پیر» (Post Implementation Review) که در بحث مدیریت استرس بسیار می‌تواند کمک کند نشستی تشکیل دادیم.

وی در خصوص میهمانان این همایش اظهار کرد: در این همایش مهندس کوروش فتاحی رئیس هیئت‌مدیره و سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، مهندس مجذوبی معاون عملیاتی و نماینده اجرایی شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران، مهندس اکبری معاون عملیات شرکت فرودگاه‌ها و تیم مدیریتی اداره کنترل ترافیک هوایی و ... حضور داشتند.

ثقفی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان اصلی این همایش دو روزه افرادی بودند که دوره مقدماتی «پیر»  دیده بودند، گفت: ما در این نشست دو روزه تلاش کردیم که آموزش‌های این شرکت‌کنندگان را تکمیل کنیم و همچنین هم‌اندیشی در خصوص تنظیم سند دستورالعملی اجران آن و ترسیم نقش جدید راه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این نشست اولین نشست به صورت تخصصی بود، بیان کرد: ما به‌زودی گروه جدیدی را فراخوان خواهیم کرد تا این دوره‌ها را ببینند و تعداد افرادی که کاندیدای نقش پیر ما به تعداد مطمئن‌تری برسند و امیدوار هستیم از سال ۹۷ استقرار CISM را در مراقبت پرواز ایران شاهد باشیم.

ثقفی در خصوص تعداد فرودگاه‌های حاضر در این نشست، تصریح کرد: غیر از فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره)از ۶ فرودگاه از شهرستان ها دعوت کرده بودیم و نمایندگان آنها حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.