| کد خبر: 153885 |

سهم 50 درصدی تامین اعتبار مترو قم پرداخت نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: 50 درصد تأمین اعتبارات متروی قم برعهده دولت است که تاکنون هیچ مبلغی را تخصیص نداده و امیدواریم تا پایان سال دولت این کم‌کاری را جبران کند تا پروژه متوقف نشود.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: 50 درصد تأمین اعتبارات متروی قم برعهده دولت است که تاکنون هیچ مبلغی را تخصیص نداده و امیدواریم تا پایان سال دولت این کم‌کاری را جبران کند تا پروژه متوقف نشود.

عبدالله جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم ، با اشاره به اهمیت قطار شهری در شهر مقدس قم اظهار داشت: حفر تونل خط یک متروی قم از منطقه قلعه کامکار تا جمکران به‌صورت کامل به اتمام رسیده و جانمایی ایستگاه‌های خط یک مترو نیز از قلعه کامکار تا میدان مطهری در دست اتمام است.

وی با بیان تلاش مجموعه شهرداری قم در بهره‌برداری به‌موقع از قطار شهری قم افزود: در حال حاضر فاز اول خط یک متروی قم فعال است و امیدواریم این فاز مهم با برنامه زمان‌بندی‌شده به‌پیش رود تا خللی در شروع و ادامه خط یک مترو وارد نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر مهم‌ترین موانع و مشکلات روند اجرا و پیشرفت قطار شهری قم گفت: مشکل مالی و کمبود اعتبارات مهم‌ترین مانع درراه اجرایی شدن خطوط مختلف قطار شهری است و شهرداری و شورای شهر قم تلاش می‌کنند تا به هر طریقی که شده اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنند.

جلالی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات موردنیاز قطار شهری قم توسط دولت، تصریح کرد: 50 درصد تأمین اعتبارات متروی قم بر عهده دولت است که تاکنون هیچ مبلغی را تخصیص نداده و امیدواریم تا پایان سال دولت این کم‌کاری را جبران کند تا پروژه متوقف نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: اهمیت راه‌اندازی از قطار شهری در بحث کاستن از بار ترافیکی، حمل‌ونقل آسان، پرسرعت و کم‌هزینه و از یک فناوری جدید و مدرن یک ضرورت برای قم است.

وی با اشاره به مسئله منوریل قم نیز عنوان کرد: منوریل مصوبه دولت بوده و تأمین اعتبارات و بودجه‌های آن نیز بر عهده دولت است و اگر منابع آن توسط دولت تأمین شود این طرح نیز در محدوده بالغ‌بر 5 کیلومتر ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.