◄ 66 مشکل لجستیکی وجود دارد/ هر کریدور یک مدیر خواهد داشت
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی به تشریح اقدامات وزارت راه و شهرسازی در راستای بهبود وضعیت لجستیک در ۵ گام پرداخت و گفت: در حال حاضر آییننامه مربوط به مراکز لجستیک در حال بازنگری است و امیدواریم به تصویب برسد.
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی به تشریح اقدامات وزارت راه و شهرسازی در راستای بهبود وضعیت لجستیک در ۵ گام پرداخت و گفت: در حال حاضر آییننامه مربوط به مراکز لجستیک در حال بازنگری است و امیدواریم به تصویب برسد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، مهرداد تقیزاده معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی در همایشی حملونقلی که در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما در حال برگزاری است، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهبود وضعیت لجستیک اظهار کرد: پس از تشکیل معاونت حملونقل در وزارت راه و شهرسازی بلافاصله کارگروه لجستیک با حضور بخش دولتی و خصوصی و انجمن لجستیک تشکیل و جلسات آن هر دو ماه یکبار برگزار شد.
او ادامه داد: در گام دوم شمای کلی از ترانزیت کشور و منطقه ترسیم و ابهامات شناسایی و طرح تهیه شده در حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان و کمیسیون عمران مجلس ارائه شد تا همه دست اندرکاران متوجه شوند باید برای بهبود شرایط دست به دست هم دهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از ارائه طرح مکانیابی مراکز لجستیکی آغاز شد که امروز شاهد پیشرفت هایی در این زمینه هستیم.
تقیزاده گفت: در گام آخر مشوقهای سرمایهگذاری تهیه شد که پس از تایید وزیر راه و شهرسازی اعلام میشود.
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۶ مشکل در بخش لجستیک وجود دارد گفت: مشکلات مربوط به دولت و بخش خصوصی و قوانین و مقررات شناسایی شد و سپس به رفع آنها اقدام گردید.
او تصریح کرد: خوشبختانه بخشی از این مشکلات برطرف شده است و میتوانیم مسیر را ادامه دهیم و در حال حاضر آییننامه مربوط به مراکز لجستیک در حال بازنگری است و امیدواریم به تصویب برسد. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: مکانیابی مراکز لجستیکی از طریق مدل ریاضی در حال بررسی است.
تقیزاده با اشاره به انتخاب مدیر برای هر یک از کریدورهای عبوری از ایران تاکید کرد: برای هر یک از کریدورها باید یک مدیر کریدور انتخاب شود که اولین مدیرکل برای کریدور شمال-جنوب انتخاب شد و به زودی مدیرکلهای کریدورهای ترکیه-ایران-قطر و جاده ابریشم نیز انتخاب خواهند شد.
او تصریح کرد: مدیران کریدور نباید هیچ شغلی دیگری داشته باشند و بیلان کاری آنها با عملکرد کریدور مشخص خواهد شد.
رئیس شورای سیاستگذاری این همایش به پتانسیل های موجود در شورای عالی هماهنگی ترابری اشاره کرد و گفت: دستاندرکاران حوزه حملونقل و لجستیک باید در نظر داشته باشند که ظرفیت مطرح شدن مشکلات در شورای عالی هماهنگی ترابری وجود دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.