| کد خبر: 153226 |

سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس تشکیل شد

سعید حسینی پور به‌عنوان اولین مدیرعامل حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس با ادغام سازمان‌های اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی و پایانه شروع به کار کرد.

تین نیوز

 سعید حسینی پور به‌عنوان اولین مدیرعامل حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس با ادغام سازمان‌های اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی و پایانه شروع به کار کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، براساس آئین‌نامه مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری می‌تواند در شهرهای با جمعیت بیش از یک‌صد هزار نفر از ادغام سازمان‌های مرتبط با مدیریت یکپارچه ایجاد کند.

سعید حسینی پور در این خصوص گفت: هدف از ادغام یکپارچه‌سازی و هماهنگ کردن خدمات جابه‌جایی در راستای دستیابی به آرمان حمل و نقل پایدار است و امکان دسترسی برای همه اقشار جامعه فراهم‌شده و هزینه‌های اقتصادی را تعدیل کرده و زمینه آلودگی‌های زیست‌محیطی کاهش می‌یابد.

وی افزود: ساماندهی و بهبود وضعیت حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری و به‌منظور هم‌افزایی و بهره‌وری از امکانات موجود است و با توجه به نوسازی و توسعه  اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها که از اهداف اصلی این سازمان است شاهد ناوگان حمل و نقل پویایی خواهیم بود که در جهت رضایت شهروندان امری بسیار مهم است.

حسینی پور اظهار کرد: حمل و نقل عمومی یکی از مهم‌ترین خدمات مدیریت شهری است و باید توجه ویژه داشت سیستم حمل و نقل عمومی یکی از زیرمجموعه‌های حمل و نقل عمومی درون‌شهری  است که از دیدگاه مهندسین ترافیک در اولویت درجه‌یک راهکارهای بهبود وضعیت تردد و کاهش تاخیرات محسوب می‌شود حمل و نقل عمومی علاوه برافزایش ظرفیت عملکردی معابر شهری نوعی ساختار یکپارچه و منظم در رفت‌وآمدهای روزانه ایجاد می‌کند.

مدیرعامل حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس ادامه داد: برنامه‌ریزی حمل و نقل همگانی در طرح توسعه شهری دارای جایگاه ویژه‌ای است که این جایگاه به لحاظ بهره‌وری بهینه از امکانات موجود و پوشش مناسب تقاضای فعلی حاصل‌شده است.

حسینی بابیان اینکه مدیریت مناسب حمل و نقل باعث افزایش کارایی اقتصادی شهری کاهش مصرف انرژی و ارائه خدمات بهتر به شهروندان خواهد بود، عنوان کرد: می‌بایست بستری مناسب برای دسترسی همه شهروندان به حمل و نقل ایمن و با کیفیت مناسب و همچنین حل معضل ترافیک باشد. 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.