| کد خبر: 152759 |

◄ سفارش شناورهای تانکر به پایین‌ترین سطح رسید

با وجود افزایش سفارش برای ساخت شناورهای تانکر در 9 ماهه سال جاری اما سطح سفارشات این نوع شناور به کم‌ترین حد در تاریخ خود رسیده است.

تین نیوز

با وجود افزایش سفارش برای ساخت شناورهای تانکر در 9 ماهه سال جاری اما سطح سفارشات این نوع شناور به کم‌ترین حد در تاریخ خود رسیده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenews سفارش شناورهای تانکر MR در حال حاضر به 7.2 درصد کل ناوگان رسیده که این پایین‌ترین حد ثبت سفارشاتی است که تاکنون ثبت شده است.

علاوه بر این، تحویل تانکر‌های تولیدی در 9 ماه اول سال 2017 همچنان دچار افت چشمگیر بوده است، به طوری که 33.5 درصد از شناورهای تانکری که MR پیش‌بینی کرده بود به موقع تحویل نشدند. تخمین زده شده است که رشد ناوگان تانکری در سال 2017 حدود 4.5 درصد باشد که از 6.2 درصد سال 2016 پایین‌تر است.

به دلیل رشد تجارت محصولات آسیا و آسیای میانه و افزایش واردات به آمریکای لاتین، انتظار می‌رود که در سال 2017 تقاضا برای شناورهای تانکر 6.2 درصد رشد داشته باشد.

همچنین برای شناورهای سوئزماکس، در پایان سه ماهه سوم سال 2017  سفارشات جدید حدود 11 از ناوگان را شامل خواهد شد.

تحلیل بازار نشان می‌دهد که قراردادهای ساخت برای این بخش همچنان محدود هستند، زیرا از ابتدای سال جاری تنها 12 شناور سوئزماکس سفارش داده شده‌‌اند.

Capital Product Partners اضافه کرده است: تحلیل‌گران برآورد می‌کنند که در 9 ماه اول سال 2017 تحویل سفارش‌ها با 15.5 درصد افت روبرو شود. با توجه به تقاضا انتظار می‌رود که شناورهای سوئزماکس با رشد قابل توجه 7.2 درصد روبرو شوند که به دلیل افزایش چشمگیر صادرات آمریکا در سال جاری و افزایش حجم نفت خام آتلانتیک به آسیا و وارادت گسترده نفت خام توسط چین خواهد بود.

همچنین اوراق‌سازی این تانکرها در 9 ماهه اول سال جاری میلادی با ثبت اوراق‌سازی ظرفیت 7.1 میلیون تن افزایش چشمگیری داشته است. این رقم در مقایسه با 5.6 میلون تن در مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.