| کد خبر: 152235 |

طرح ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه کشاورزی در ایلام اجرا شد

رئیس پلیس راه استان ایلام از اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه ادوات کشاورزی و آموزش رانندگان این نوع وسایل توسط کارشناسان آموزشی پلیس راه استان خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان ایلام از اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه ادوات کشاورزی و آموزش رانندگان این نوع وسایل توسط کارشناسان آموزشی پلیس راه استان خبر داد.

سرهنگ «رضا همتی‌زاده» در گفتگو با ایسنا، منطقه ایلام، اظهار کرد: بر اساس آمار تصادفات جاده‌ای در این استان و تحلیل‌های صورت گرفته در راستای تلفات ناشی از آن، تردد ادوات کشاورزی مانند تراکتور و تیلر و مالبندهای متصل به عقب این نوع وسایل در محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی و فرعی استان باعث بروز مشکلاتی از جمله ترافیک و برهم زدن نظم عبور و مرور و در نتیجه بروز تصادفات و حوادث جاده‌ای شده است .

وی افزود: کندی حرکت این گونه وسایل نقلیه، اختلاف سرعت زیاد ادوات کشاورزی با سایر وسایل نقلیه و غیر منتظره بودن حضور آنها در سطح سواره‌روها برای کاربران جاده‌ای و نا آشنا بودن به جاده و همچنین عدم بر خورداری این گروه از  وسایل نقلیه از سیستم روشنایی مناسب این نوع وسایل جاده‌ای خصوصا در شب‌ها موجب افزایش سطح ریسک و کاهش ایمنی در جاده‌ها می‌شود .

همتی‌زاده ادامه داد: به منظور ارتقای حرکت این نوع وسایل، کارشناسان پلیس راه استان ایلام با همکاری  مسئولین جهاد کشاورزی در راستای بهبود وضعیت ایمنی تردد و آشکارسازی ادوات تعداد ۸۰۰ قطعه شبرنگ به صورت رایگان در شهرستان آبدانان به رانندگان اهدا شد.

رئیس پلیس راه استان ایلام در پایان گفت: این طرح‌ها در ۶ ماهه دوم سال جاری با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جهاد کشاورزی در کلیه شهرستان‌ها اجراء خواهد شد 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.