| کد خبر: 151801 |

◄ ارائه عملکرد مراقبت پرواز ایران در اجلاس «ایفاتکا»

تیم اعزامی جامعه متخصصین مراقبت پرواز با ٩ نماینده، جهت ارائه عملکرد سالانه صنف و مراقبت پرواز ایران در این اجلاس حضور یافت .

تین نیوز

اجلاس منطقه‌ای «آسیا پاسیفیک ایفاتکا» 27 تا 29 مهرماه ولینگتون پایتخت نیوزلند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، تیم اعزامی جامعه متخصصین مراقبت پرواز با ٩ نماینده، جهت ارائه عملکرد سالانه صنف  مراقبت پرواز ایران در این اجلاس حضور یافت .

در روز دوم این اجلاس مصادف با ٢٠ اکتبر روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی پیام دبیرکل «ایفاتکا»، پاتریک پیترز به کتترلرهای ترافیک هوایی سراسر دنیا اعلان و چشم‌انداز این فدراسیون جهانی تا سال ٢٠٣٥ در خصوص ارائه سرویس‌های ترافیک هوایی ارائه شد.

از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این اجلاس که توسط دبیرکل و اعضا هیئت‌مدیره «ایفاتکا» عنوان شد،  بحث Fatigue (فرسودگی و خستگی مزمن) و اثرات جانبی آن در حرفه کنترل ترافیک هوایی، تحول اتوماسیون در سال ٢٠٥٠ در صنعت هوانوردی و نقش آن در کنترل ترافیک هوایی، حرفه خلبانی و نسل آتی هواپیماهای  تجاری به عنوان (SPO ) عملیات پرواز با یک خلبان و واحدهای کنترل ترافیک مجازی، مکالمات استاندارد در شرایط اضطراری، مدیریت جریان ترافیک هوایی و مدیریت ظرفیت تقاضای پرواز در فرودگاه بود.

در روز سوم اجلاس، کشورهای عضو به ارائه گزارش عملکرد سالیانه و موضوعات صنفی که با آن مواجه هستند، پرداختند. دبیرکل و مسئول روابط بین‌الملل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران گزارش سالانه صنف و مراقبت پرواز کشورمان را در خصوص افزایش پروازی و اقدامات انجام شده جهت ارائه سرویس ایمن و مطلوب مراقبت پرواز و عملکرد حرفه‌ای کنترلرهای ایران در رویارویی با رخدادهای منطقه‌ای و افزایش حجم ترافیک فضای ایران ارائه کردند.

دبیرکل «ایفاتکا» و ریاست دفتر منطقه‌ای نیز از عملکرد کنترلرهای ترافیک هوایی و جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران به‌واسطه حضور فعال و حداکثری در اجلاس‌های جهانی و منطقه‌ای ایفاتکا تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش تین‌نیوز، ایران و جامعه متخصصین مراقبت پرواز عضو ناظر کمیته فنی تخصصی این فدراسیون بین‌المللی است و هزینه‌های حضور دائم و فعال این صنف تخصصی در اجلاس‌های مذکور توسط اعضا شرکت‌کننده تأمین می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.