| کد خبر: 151738 |

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

◄ اتصال سه استان دیگر غربی به شبکه ریلی

تا پایان سال جاری، علاوه بر همدان، سه مرکز استان دیگر شامل کرمانشاه، ارومیه و رشت به شبکه ریلی متصل می شوند.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش ریلی اجرای ۲۲ پروژه را به طول ۳۴۳۰ کیلومتر در دست اجرا داریم و تا پایان سال جاری، علاوه بر همدان، سه مرکز استان دیگر شامل کرمانشاه، ارومیه و رشت به شبکه ریلی متصل می شوند.

 به گزارش خبرنگار تین نیوز، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از پروژه بهسازی محور هراز در جمع خبرنگاران گفت: امسال ۹۱۹ کیلومتر ریل به بهره برداری می رسد و در کنار این پروژه، ۹۰۰ کیلومتر ریل دوم در دست ساخت داریم. همچنین تا پایان سال جاری، علاوه بر همدان، سه مرکز استان دیگر شامل کرمانشاه، ارومیه و رشت به شبکه ریلی متصل می شوند.

او افزود: در حال حاضر راه آهن همدان به بهره برداری رسیده و گرچه به کرمانشاه رسیده اما پس از رفع عیوب تا دوماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید. ضمن اینکه ارومیه نیز تنها سه کیلومتر از راه آهن آن باقی مانده و ۳۲ کیلومتر هم از راه آهن رشت در دست احداث است تا تکمیل شود.

خادمی گفت: راه آهن میانه بستان آباد به طول ۱۳۵ کیلومتر نیز در دست احداث است که ۶۵ کیلومتر از این مسیر ریلی باقی مانده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخشی از ریل مورد نیاز هند تامین خواهد شد گفت: ۱۵۰ هزار تن ریل از طریق فاینانس از هند وارد شده که با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت سازگار است.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.