| کد خبر: 151054 |

موسسه تحقیقاتی کلارکسونز اعلام کرد؛

◄ رشد 4 درصدی تجارت دریایی در سال 2017

به دنبال عملکرد ضعیف در سال 2015، رشد جهانی تجارت دریایی نشان‌دهنده امکان بازگشت قدرتمندانه این بازار است. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که این صنعت رشدی نزدیک به 4 درصد را تا پایان سال 2017 تجربه کند.

تین نیوز

به دنبال عملکرد ضعیف در سال 2015، رشد جهانی تجارت دریایی نشان‌دهنده امکان بازگشت قدرتمندانه این بازار است. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که این صنعت رشدی نزدیک به 4 درصد را تا پایان سال 2017 تجربه کند.

به گزارش تین‌نیوز و بر اساس تحقیقات موسسه کلارکسونز، در ادامه رشد 2.8 درصدی سال گذشته، در پایان سال 2017 نیز تجارت جهانی دریایی 3.9 درصد رشد خواهد داشت. این نشان‌دهنده تداوم رشد سریعی است که از سال 2015 و با ثبت رشد2.1 درصدی آغاز شد.

کلارکسونز در گزارش خود گفت: اگر امسال بازار رشد 3.9 درصدی را ثبت کند، پس از رشد 4.3 درصدی در سال 2012 که یک بازگشت واقعی بود، این سریع‌ترین رشد ثبت شده برای تجارت جهانی دریایی در 5 سال گذشته خواهد بود.

این امر همچنان که نشان‌دهنده یک روند افزایش سالم است، رشد تاریخی خوبی نیز محسوب می‌شود. به طور متوسط، پس از رکود سال 2009  که تجارت دریایی 4 درصد کاهش داشت، این رقم 4.2 درصد بوده است.

البته به استثنای سال 2010 که شاهد یک رشد عظیم 9.3 درصدی بوده‌ایم، متوسط رشد اقتصادی در سال 2002-2008 نیز بالاتر از 4.5 درصد نبوده است.

در سال جاری نیز تاکنون، متوسط رشد سال به سال، از ژوئن تا آوریل 5 درصد و متوسط رشد ماه می تا آگوست نیز 3 درصد بوده است. مقایسه هر دو دوره با مدت مشابه در سال 2106  رشد بیشتری را نشان می‌دهد.

کلارکسونز اعلام کرد: در سال جاری برخی روندها نیز جنبه حمایتی دارند: مانند واردات چین در زمینه مواد فله، بازگشت رشد تجارت ذغال‌سنگ، رشد سریع تجارت کانتینری و رشد تولید گاز. البته، روندهایی که به سقوط تجارت دریایی منجر شود نیز وجود دارد و آینده بدون خطر نخواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.