| کد خبر: 150984 |

در دیدار رییس سازمان مدیریت بحران ایران با سفیر اتریش؛

راههای افزایش همکاری های ایران و اتریش در زمینه مدیریت بحران بررسی شد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دیدار 'اشتفان شُلتس' سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران ضمن بررسی راههای افزایش همکاری دوجانبه در زمینه بحران گفت: تداوم 160 سال سابقه همکاری نمایندگی های دو کشور، مستلزم افزایش همکاری های جامع، مانع و کامل از سوی طرفین است.

تین نیوز

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دیدار 'اشتفان شُلتس' سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران ضمن بررسی راههای افزایش همکاری دوجانبه در زمینه بحران گفت: تداوم 160 سال سابقه همکاری نمایندگی های دو کشور، مستلزم افزایش همکاری های جامع، مانع و کامل از سوی طرفین است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در این دیداراظهار داشت: استفاده از دانش و تجربیات جهانی در زمینه مدیریت بحران راهبرد اساسی سازمان است و جستجو و نجات، افزایش همکاری های مشترک با سایر کشورها و تمرین هماهنگی برای مشارکت در حوادث بین المللی از جمله برنامه های سازمان مدیریت بحران کشور است.

وی افزود: همکاری و تبادل تجربیات در زمینه مدیریت بحران نظیر ارزیابی خسارات و نیازها، تعیین و اولویت بندی نیازها، تسهیل اعزام به محل و راه اندازی مرکز دریافت منابع و ورود و خروج تیم های امدادی، ظرفیت سازی و اصلاح روش ها از دیگر بسترهای همکاری مشترک است.

نجار با بیان اینکه درحال برنامه ریزی برای برگزاری سالگرد حادثه زلزله بم در سطح بین المللی هستیم، افزود: مانور دورمزی با حضور کشورهای عضو اینساراگ ( امداد و نجات) از جمله این اقدامات در دستور کار است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از ساخت مرکز فرماندهی و کنترل مدیریت بحران در فضایی خارج از تهران هم خبر داد و گفت: این مرکز در شهر آفتاب ایجاد خواهد شد.

معاون وزیرکشور دسترسی به راه ها، بزرگراه ها و فرودگاه ها را از ویژگی های این مرکز فرماندهی دانست و تاکید کرد: چنانچه حادثه ای از قبیل زلزله در شهر تهران رخ دهد می توان از مجموعه امام خمینی(س) و نمایشگاه و تاسیساتی که ایجاد شده است در بحران با زلزله بهره مند شد.

درادامه این دیدار 'اشتفان شُلتس' سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران گفت: تهیه نیازهای اولیه بهترین نوع کمک های انسان دوستانه است.

وی با اشاره به اینساراگ یا گروه مشورتی بین المللی جستجو و نجات گفت: این شبکه از کشورهای تأثیرپذیر از بلایا و کشورها و سازمان های پاسخ دهنده در بحران است که وظیفه جستجو و نجات شهری از سازه های فروریخته و هماهنگی عملیاتی در محل را برعهده دارند.

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران در ادامه خواستار گسترش همکاری میان سازمان های دست اندرکار بحران دوکشور شد و افزود: تولید ابزار و تجهیزات مورد نیاز این منطقه در دستور کار شرکت های اتریشی قرار دارد و به زودی هیات اقتصادی اتریش به ایران سفر خواهند کرد و از آتش نشانی و شرکت ملی گاز نیز بازدید خواهد کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.