| کد خبر: 150579 |

استاندار آذربایجان شرقی:

منطقه ارسباران را به خط ریلی کشور متصل می‌کنیم

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تلاش می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک مردم ارسباران از راه‌آهن بهره‌مند شوند.

تین نیوز

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تلاش می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک مردم ارسباران از راه‌آهن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مجید خدابخش در نشست بررسی روند احداث بزرگراه اهر هریس تبریز که با حضور قائم‌مقام وزیر کشور برگزار شد بر افزایش تعداد ماشین‌آلات سنگین در جهت تسریع در ساخت این بزرگراه تأکید و اظهار کرد: امسال حداقل باید 30 کیلومتر از بزرگراه اهر هریس تبریز آسفالت‌ریزی شده و به زیر بار ترافیکی رود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید پیشرفت فیزیکی بزرگراه اهر هریس تبریز از 17 درصد به 57 درصد افزایش‌یافته است، افزود: خوشبختانه با وجود کمبود منابع مالی ولی دولت تدبیر و امید برای اینکه بتواند به مطالبات مردم این منطقه پاسخ دهد سعی دارد تا قدم نخست را با اتمام بزرگراه اهر هریس تبریز بردارد.

وی ادامه داد: همان‌طور که گفته‌ایم و به مسئولین ذی‌ربط تأکید کرده‌ایم تلاشمان بر این است که امسال 30 کیلومتر از بزرگراه اهر هریس تبریز آسفالت‌ریزی شود.

خدابخش از اتمام کامل بزرگراه اهر هریس تبریز در سال 97 خبر داد، گفت: این جاده از جاده‌های مهم استان بوده و ارتباطی به شهرستان‌های اهر و هریس ندارد بلکه جاده اهر - تبریز شاه‌راه ارتباطی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی است و به‌نوعی این جاده مسیر تردد گردشگران به جنگل‌های ارسباران و مشکین‌شهر است.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: بر اساس گزارش سازمان برنامه‌وبودجه جاده اهر - تبریز یکی از پرحادثه خیرترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود و قطعاً هر شهروندی که در این جاده دچار جرح و فوت می‌شود که برای کشور خسارت است اما اساساً جاده زیربنای توسعه هر منطقه بوده که برای بهره‌مندی مردم منطقه ارسباران از راه مناسب نهایت تلاش را خواهیم کرد.

وی در ادامه از توسعه راه‌آهن به شهرستان‌های اهر و هریس در آینده‌ای نزدیک خبر داد، ابراز داشت: شهرستان‌های اهر و هریس از نظر معادن ظرفیت بالقوه‌ای دارند که با توسعه راه‌آهن و بزرگراه می‌تواند در توسعه منطقه از هر حیث سرعت بخشد و یقیناً تلاش می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک مردم این شهرستان‌ها از راه‌آهن نیز بهره‌مند شوند و ارسباران به خط ریلی کشور متصل شود.

خدابخش بر لزوم همکاری مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در راستای تسریع در پروژه‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی ظرفیتی برای استان هستند و امیدواریم با همکاری نمایندگان وعده مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص بزرگراه اهر - هریس - تبریز تحقق یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.