| کد خبر: 150559 |

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا:

اقدامات ایجابی پلیس راهور زمینه ساز کاهش جانباختگان حوادث ناشی از ترافیک است

معاون اجرایی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: پلیس در کنار همه اقدامات سلبی که برای اجرای قوانین و مقررات انجام می دهد، به اقدامات ایجابی نیز توجه دارد و این اقدامات زمینه ساز کاهش جانباختگان حوادث ناشی از ترافیک است.

تین نیوز

معاون اجرایی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: پلیس در کنار همه اقدامات سلبی که برای اجرای قوانین و مقررات انجام می دهد، به اقدامات ایجابی نیز توجه دارد و این اقدامات زمینه ساز کاهش جانباختگان حوادث ناشی از ترافیک است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار حسن مومنی روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی روباتیک پلیس راهور (روبو ترافیک)، افزود: گسترش اقدامات ایجابی، رفتارهای ترافیکی شهروندان را اصلاح و روند صحیح فرهنگ ترافیک را در جامعه نهادینه می کند و امیدواریم برگزاری همایش ها و مسابقات مختلف، در جهت کنترل و مدیریت ترافیک به پلیس راهور کمک کند.

وی ادامه داد: در راستای فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ عمومی برنامه هایی از قبیل همیاران پلیس، طلایه داران ترافیک و پویش های مردمی مختلف تاکنون با استقبال گسترده شهروندان انجام شده است.

سردار مومنی با تاکید بر اینکه روند کاهش حوادث ناشی از تصادفات توفیق خوبی است اما کافی نیست، گفت: در سال 84، حدود 28 هزار تن در حوادث ناشی از تصادفات جان خود را از دست دادند و اکنون این میزان به کمتر از 16 هزار تن در سال رسیده است.

وی اظهار کرد: در سال 85، حدود هشت میلیون خودرو داشتیم و در سال 95 تعداد خودروها به 19 میلیون رسیده است و در واقع 126 درصد رشد در تولید و واردات خودرو را شاهد بودیم. همچنین تعداد موتورسیکلت ها از حدود پنج میلیون موتور سیکلت به بیش از 11 میلیون افزایش یافته است و در این زمینه نیز با رشد 112 درصدی روبرو هستیم. صدور گواهینامه نیز از 20میلیون در سال 85 اکنون به 38 میلیون گواهینامه افزایش داشته و با وجود این افزایش ها 42 درصد از حوادث ناشی از تصادفات کاهش یافته است.

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا بر لزوم توسعه استفاده از فناوری های نوین تاکید و خاطر نشان کرد: تجهیز و راه اندازی مانیتورینگ راهور در شهرهای مختلف، راه اندازی سامانه راهور 120، راه اندازی سامانه نظارت بر حمل و نقل جاده ای، راه اندازی سامانه پیامکی 110120، صدرو گواهینامه های هوشمند و جریمه های الکترونیکی از جمله مواردی است که با استفاده از فناوری های نوین انجام شده است.

سردار مومنی همایش روباتیک را زمینه ساز همکاری بیشتر دانشگاهیان با پلیس دانست و افزود: سعی داریم با همکاری و هم افزایی میان دستگاه های مختلف و بهره مندی از طرح های نوین دانشگاهیان، از فناوری های جدید در امر کنترل و مدیریت ترافیک استفاده کنیم تا حوادث جاده ای به حداقل ممکن کاهش یابد.

نخستین همایش ملی روباتیک پلیس راهور (روبو ترافیک) با حضور معاون اجرایی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور، رئیس پلیس راه راهور، رئیس مرکز تحقیقات کاربردی راهور و جمعی از شرکت کنندگان در این مسابقات، صبح امروز آغاز شد و تا عصر امروز ادامه دارد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.