| کد خبر: 149953 |

◄ فرهنگ عاشورا هویت مشترک دولت و ملت

جلسه امروز هیات وزیران همگام و همنوا با تمام مردم این سرزمین و بسیاری از مسلمانان و آزادگان جهان معطر به عطر نام ویاد سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) بود. مطابق روال سنوات قبل در آخرین جلسه منتهی به عاشورا صحن دولت به پرچم سلام بر امام حسین (ع) مزین شده بود

تین نیوز

وبلاگ محسن حاجی میرزایی-جلسه امروز هیات وزیران همگام و همنوا با تمام مردم این سرزمین و بسیاری از مسلمانان و آزادگان جهان معطر به عطر نام ویاد سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) بود. مطابق روال سنوات قبل در آخرین جلسه منتهی به عاشورا صحن دولت به پرچم سلام بر امام حسین (ع) مزین شده بود و رئیس جمهور درباره عظمت قیام امام حسین(ع)  و جلوه های ناب ایثار، فداکاری، شجاعت، مروت، کرامت، آزادگی، مدارا و صلح طلبی، ستم ستیزی و استقامت بر حق، اخلاق و انصاف امام و یاران شهیدش و همچنین شفابخش بودن یاد امام حسین (ع)  و فرهنگ عاشورا سخن گفتند عزاداری مختصری نیز برگزار شد و سپس اعضای محترم دولت در پایان جلسه باتفاق در مراسمی که آن نیز همه ساله در دفتر رئیس جمهورو با حضور ایشان تشکیل می شود شرکت کرده و عزاداری کردند.

به دلیل همزمانی جلسه دولت با مراسم تشییع پیکر پاک شهید یزرگوار محسن حججی جناب حجه الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده مقام معظم رهبری و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به نمایندگی از سوی رئیس جمهور و هیات دولت در مراسم تشییع شرکت کرد.

این روزها در جای جای این کشور پرچم حسینی بر افراشته و عاشقان وپیروان آن امام همام حضوری فعال در مراسمی که به منظور ادای احترام به شهیدان کربلا و سوگواری آنان در مساجد و تکایا برپا می‌شود، دارند و تک تک اعضای دولت نیز با حضور در این مراسم بخشی از این خیل عظیم عاشقانی هستند که از چشمه زلال حسینی می نوشند و از نور هدایتش بهره مند می شوند و برگزاری مراسم عزاداری در جلسه رسمی هیات وزیران  نماد و نشانه ای است که فرهنگ عاشوراهویت مشترک دولت و ملت ماست. برای ما فرهنگ عاشورا عصاره همه فضیلتها و ارزشهائی است که دین خاتم منادی آن بوده است.

ارزشهائی که قدرت تسخیر قلبها را دارد و محبت حسین(ع)  را در کانون قلوب مومنان قرار می دهد. رمز جاودانگی حسین(ع)  و فرهنگ عاشورا در عظمت و غنای ارزشهائی است که در این رویداد بزرگ تجلی یافت و پیش و پس از آن قلوب خسته و رنجدیده انسانهای بسیاری را به خود جذب کرده است. این کاروان نور همچنان به پیش می رود تا سراسر گیتی به نور این ارزشها منور گردد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.