| کد خبر: 149777 |

گردهمایی روز جهانی دریانوردی برگزار شد

◄ مدیران دریایی در پاناما چه گفتند؟

گردهمایی روز جهانی دریانوردی که در پاناما برگزار شد، شعار امسال IMO یعنی «ارتباط میان کشتی‌ها، بنادر و مردم» را به عنوان موضوع اصلی خود مورد توجه قرار داد

تین نیوز

گردهمایی روز جهانی دریانوردی که در پاناما برگزار شد، شعار امسال IMO یعنی «ارتباط میان کشتی‌ها، بنادر و مردم» را به عنوان موضوع اصلی خود مورد توجه قرار داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل safety4sea، گردهمایی روزجهانی دریانوردی سال 2017 در حالی در پاناما برگزار شد که ارتباط میان بنادر، کشتی‌ها و مردم باز هم به عنوان موضوع اصلی مورد توجه قرار گرفت.

در این همایش کی‌تاک لیم دبیرکل IMO تاکید کرد که این سازمان قویاً متعهد است تا برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار که توسط سازمان ملل تبیین شده است، کمک کند.

لیم گفت: کشتیرانی و بنادر می‌توانند نقش مهمی را برای افزایش رونق و ثبات از طریق گسترش تجارت دریایی ایفا کنند. همان‌طور که موضوع انتخابی امسال تاکید می‌کند، بخش‌های بندری و دریایی می‌توانند سازندگان ثروت در خشکی و دریا باشند.

این گردهمایی با جلساتی درباره «ارتباط کشتی‌ها، بنادر و مردم» ادامه پیدا کرد که به نقش دولت‌ها در توسعه صنعت دریایی، فعالیت‌های بندری و چالش‌های دریانوردان می‌پرداخت.

همچنین جورج کویجانی مدیراجرایی کانال پاناما درباره گسترش این کانال سخنرانی ایراد کرد.

علاوه بر این جفری لانتز، مدیر مقررات و استانداردهای تجاری گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا و رئیس شورای IMO، به تبیین شعار انتخابی امسال پرداخت و اینکه چگونه  IMO می‌تواند کشتی‌ها، بنادر و مردم را به هم مرتبط کند. او همچنین درباره چگونگی ارتقای سطح این ارتباط نیز توضیح داد.

این رویداد دریایی در پاناما با حضور 600 نماینده از جامعه دریایی در پاناما و دیگر کشورها، از جمله نمایندگان دولت و نمایندگان صنعت دریایی، سازمان‌های غیر دولتی و دانشگاهی برگزار شد.

علاوه بر این وزرا و معاونان حمل و نقل و دریایی از هشت کشور که روز جهانی دریانوردی را به صورت هم‌زمان برگزار می‌کنند، در یک جلسه بحث و گفتگو با دبیر کل IMO شرکت کردند. این  گفت‌وگو بر ظرفیت‌سازی و آموزش دریایی، تاکید بر استفاده از تکنولوژی برای گسترش منابع آموزشی متمرکز بود.

علاوه بر این، امنیت، از جمله دزدی دریایی و امنیت سایبری، به عنوان یک چالش کلیدی برای صنعت دریایی مورد بررسی قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.