| کد خبر: 149741 |

سفارش پنتاگون برای ساخت کشتی‌های جدید جنگی که احتمالا در خلیج فارس به کار گرفته می‌شوند

وزارت دفاع آمریکا ناو‌های جنگی جدیدی تحویل خواهد گرفت که احتمالا مانند تمام نمونه‌های مشابه قبلی خود در خلیج فارس بکار گرفته می‌شوند.

تین نیوز

وزارت دفاع آمریکا ناو‌های جنگی جدیدی تحویل خواهد گرفت که احتمالا مانند تمام نمونه‌های مشابه قبلی خود در خلیج فارس بکار گرفته می‌شوند.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ کشتی های جنگی مدل «لیتورال» وزارت دفاع آمریکا برای استفاده در آب های کم عمق و نزدیک به خط ساحلی استفاده می شود که تاکنون تعداد قابل توجهی از آنها در خلیج فارس به آب انداخته شده اند.

پنتاگون اخیرا پروژه ساخت دو ناو جدید از همین مدل را به دو شرکت کشتی سازی «اوستال» و «لاکهید مارتین» به ارزش بالغ بر 1.1 میلیارد دلار سپرده است. با وجود اینکه وزرات دفاع آمریکا توضیحی درباره مکان بکارگیری این دو ناو جنگی کوچک ارائه نداد؛ پیش بینی می شود مانند نمونه های قبلی در خلیج فارس استفاده شوند.

شرکت «اوستال» در آلاباما واقع شده و مدل «ال سی اس» کشتی جنگی سفارشی پنتاگون را خواهد ساخت که نمونه ای کوچکتر و سریعتر است. «لاکهید مارتین» نیز در مریلند قرار دارد و مدل «فریدم» را که نمونه ای بزرگتر است، می سازد.

در گزارش ها آمده است این دو مدل مخصوص مقابله با تهدیدات ساحلی مانند مین ها، زیردریایی های دیزلی، دزدان دریایی و یا حملات سریع از سوی قایق های کوچک است که مورد آخر در مواجه با ایران چندین بار پیش آمده است.

قرار است تمامی مراحل طراحی، نقشه برداری، ساخت، آزمایش و امور اداری برای واگذاری ناوها به نیروی دریایی آمریکا به عهده دو شرکت یاد شده باشد. انتظار می رود این دو کشتی جنگی اکتبر 2023 به نیروی دریایی آمریکا تحویل داده شود.

«جان مک کین»، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، سال گذشته از وزارت دفاع این کشور درباره بکارگیری همین کشتی های جنگی کوچک انتقادهایی شدید کرده بود. به عقیده مک کین، وزارت دفاع آمریکا با صرف 12.4 میلیارد دلار برای ساخت کشتی های جنگی «لیتورال»، که هیچ توانایی جنگی قابل توجهی ندارند، بودجه این کشور را به هدر داده است.

البته به غیر از مصارف داخلی این نوع کشتی جنگی برای آمریکا، قرار است شرکت لاکهید مارتین 4 فروند از مدل «فریدم» را به ارزش 6 میلیارد دلار به عربستان بفروشد.

 

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.