| کد خبر: 149141 |

انجام پرواز تفریحی با هواپیماهای فوق سبک در فرودگاه شهرکرد

مسئول عملیات پرواز و استاد خلبان آموزش هواپیماهای فوق سبک در فرودگاه شهرکرد گفت: دو هواپیمای تکنام و یک هواپیمای اسکای رنجر، سه هواپیمای فوق سبک موجود درفرودگاه شهرکرد برای آموزش پرواز تفریحی به افراد علاقمند است.

تین نیوز

مسئول عملیات پرواز و استاد خلبان آموزش هواپیماهای فوق سبک در فرودگاه شهرکرد گفت: دو هواپیمای تکنام و یک هواپیمای اسکای رنجر، سه هواپیمای فوق سبک موجود درفرودگاه شهرکرد برای آموزش پرواز تفریحی به افراد علاقمند است.

علی زارع در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – با اشاره به اینکه 40 نفر در فرودگاه شهرکرد تحت آموزش پرواز با هواپیماهای فوق سبک قرار دارند، اظهار کرد: پنج تا شش نفر از این افراد خانم و مابقی آقا هستند.

وی با بیان اینکه هواپیماهای فوق سبک زیر 600 کیلو گرم وزن دارند و برای پرواز تفریحی استفاده می‌شوند، افزود: هواپیماهای سبک از 600 تا 7000  کیلوگرم، هواپیماهای مسافربری از 7000 تا تا 136 هزار کیلوگرم و هواپیمای سنگین بالای 136 هزار کیلوم گرم وزن دارند.

زارع ادامه داد: دو هواپیمای تکنام و یک هواپیمای اسکای رنجر، سه هواپیمای فوق سبک موجود درفرودگاه شهرکرد برای آموزش پرواز تفریحی به افراد علاقمند است.

وی با اشاره به اینکه افراد از سن 12 الی 13 سالگی می‌توانند برای آموزش پروازتفریحی با هواپیماهای فوق سبک اقدام کنند، اما گواهی نامه برای انجام این پرواز به افراد 18 تا 60 سال داده می‌شود، تصریح کرد: گواهی نامه پرواز تحت عنوان ULPPL توسط سازمان هواپیمایی کشور برای افراد آموزش دیده صادر می‌شود.

زارع بیان کرد: افراد بالای 60 سال در صورت نداشتن بیماری خاص می‌توانند این پرواز تفریحی آرامش بخش را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: دوره آموزش پرواز تفریحی با هواپیماهای فوق سبک شامل 60 ساعت کلاس‌های آموزش تئوری و 40 ساعت آموزش پرواز به صورت عملی است که هزینه آن 16 میلیون و 300 هزار تومان خواهد بود.

زارع با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت جوی هوا و مدت زمان اختصاص داده شده توسط شخص تحت آموزش، زمان این دوره آموزشی متفاوت است، اضافه کرد: دروسی اعم از هواشناسی، آیرو دینامیک، موتور، وزن و تعادل دروس کلاس‌های آموزش تئوری پرواز تفریحی هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سه استاد برای آموزش پرواز تفریحی با هواپیماهای فوق سبک در فرودگاه شهرکرد مشغول فعالیت هستند و برای برخی دروس اساتید دیگری استفاده خواهد شد.

مسئول عملیات پرواز هواپیماهای فوق سبک در فرودگاه شهرکرد گفت: هزینه پرواز با هواپیماهای فوق سبک در 15 دقیقه 145 هزار تومان، در 30 دقیقه 245 هزار تومان و در یک ساعت 445 هزار تومان است.

زارع با بیان اینکه افراد با گذراندن نخستین دوره آموزشی و اخذ گواهی نامه پرواز، مجوز پرواز با این هواپیما به همراه خانواده درجه اول خود را خواهند داشت، اظهار کرد: اشخاص آموزش دیده پس از طی دوره‌های دیگر امکان پرواز با این هواپیما به شهرهای مختلف ایران را خواهند یافت و شخص آموش دیده، خلبان این هواپیما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر افراد از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، ماهشهر و ... تحت آموزش قرار دارند، تصریح کرد: افراد بسیاری متقاضی انجام پرواز تفریحی با هواپیماهای فوق سبک در فرودگاه شهرکرد هستند اما به دلیل مسافت زیاد سایر شهرهای ایران با شهر شهرکرد، موفق به انجام این پرواز نشده‌اند.

زارع بیان کرد: فرودگاه شهرکرد به دلیل داشتن تعداد محدودی پرواز در هفته، مکان مناسبی برای آموزش پرواز تفریحی به علاقمندان است.

وی گفت: هواپیماهای فوق سبک دارای بیمه‌های شخص ثالث و بدنه هستند و افرادی که این پروازها را انجام می‌دهند نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: با انجام پرواز تفریحی با هواپیماهای فوق سبک افراد می‌توانند به مکان‌هایی که امکان رفتن به آنجا نیست، بروند و از دیدن آبشارها، کوه‌های سرسبز و ... لذت ببرند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.