| کد خبر: 148800 |

مدیر ساخت و توسعه راه‌ها اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان مطرح کرد

بزرگراه ایرانشهر به خاش در انتظار تخصیص اعتبار

مدیر ساخت و توسعه راه‌ها اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بزرگراه ایرانشهر به خاش در حالی ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیمانکار آن ۲۰ میلیارد تومان طلبکار بوده و با کمبود شدید اعتبار و نقدینگی مواجه است.

تین نیوز

مدیر ساخت و توسعه راه‌ها اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بزرگراه ایرانشهر به خاش در حالی ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیمانکار آن ۲۰ میلیارد تومان طلبکار بوده و با کمبود شدید اعتبار و نقدینگی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری فارس، عزیزالله درخوش مدیر ساخت و توسعه راه ها اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان در گفتگو با خبرنگار فارس در زاهدان گفت: عملیات اجرایی احداث باند دوم پروژه بزرگراه ایرانشهر به خاش در حال اجرا می‌باشد و طول این محور ۶۶ کیلومتر است که ۴۴ کیلومتر آن در فاز اول و مابقی در فاز دوم اجرایی می‌شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌ها اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای فاز اول این پروژه که ۴۴ کیلومتر است و عملیات احداث آن از   سال ۹۲ اجرایی شده است ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تا امسال فقط ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و علت آن هم به دلیل کمبود تخصیص اعتبار و میزان نقدینگی است.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات این پروژه  از محل اعتبارات ملی می‌باشد افزود: هرچه میزان تخصیص اعتبار در سال بیشتر باشد پیشرفت فیزیکی احداث این بزرگراه نیز بیشتر می‌باشد ولی به دلیل کمبود تخصیص اعتبارات متأسفانه در حال حاضر پیمانکار این پروژه ۲۰ میلیارد تومان طلبکار می‌باشد.

وی اظهار داشت: حدود ۱۵ کیلومتر از فاز اول این پروژه آماده بهره برداری است و عملیات راهسازی آن انجام شده ولی بدلیل نبود نقدینگی هنوز بهره برداری نشده است.

در خوش بیان کرد: محور ایرانشهر خاش به زاهدان تنها محور ارتباطی جنوب به مرکز استان می‌باشد که از نظر ترافیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تا شمال باید دوبانده شود و اگر این محور ساخته شود آمار تصادفات در این جاده به صفر می‌رسد.

وی تصریح کرد: همچنین نیز با توجه به قراردادی​ که بین مرز میلک و منطقه آزاد چابهار بسته شده است ساخت باند دوم این محور ضروری می‌باشد.

درخوش گفت: با اجرای شدن این پروژه برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد، همچنین محور بزرگراه ایرانشهر به بمپور امسال در حالی به بهره‌برداری رسید که هنوز اعتبارات کامل به آن تعلق نگرفته است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.