| کد خبر: 14869 |

حضور چینی‌ها در توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل / اعلام آمادگی برای اجرای راه‌آهن سریع‌السیر قم - اصفهان

تین نیوز | معاون وزیر راه در دیدار با سفیر چین اظهار امیدواری کرد تا در پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل به خصوص ساخت راه‌آهن با شرکت‌های چینی همکاری‌های گسترده‌ای انجام شود.
 
‌به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، به دنبال سفر رئیس‌جمهور به کشور چین و در راستای توسعه تعاملات فی مابین، با دعوت معاون وزیر راه و شهرسازی از سفیر چین در ایران، مذاکراتی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری تأمین مالی خارجی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی و تعدادی از معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت در خصوص گسترش همکاری‌های دو کشور با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های دو طرف انجام شد.
 
همچنین چگونگی عملیاتی شدن قرارداد راه‌آهن سریع السیر قم-اصفهان بررسی شد.
 
در این جلسه سفیر چین از تمایل این کشور برای مشارکت در پروژه‌های عمرانی ایران خبر داد و گفت: یکی از محورهای صحبت رؤسای جمهور دو کشور در ‌سفر رئیس‌جمهور ایران به چین، همکاری در زمینه‌ امور زیربنایی بوده است که بستر‌سازی مناسب برای این موضوع یکی از اولویت‌های سفارت چین در ایران است.
 
پانگ سن افزود: راه‌آهن سریع السیر قم-اصفهان یکی از پروژه‌های مورد نظر برای همکاری است که سفارت چین آمادگی کامل برای کمک به اجرایی شدن هر چه سریع‌تر این پروژه را دارد.
 
سفیر چین در ایران تاکید کرد: به عنوان نماینده دولت چین معتقدیم که ساخت این راه‌آهن سریع السیر سبب تحکیم دوستی دو کشور خواهد شد و به دلیل اهمیت آن یکی از شرکـت‌های معروف در چین در زمینه ساخت و ساز راه‌آهن به ایران معرفی شده است و به لحاظ فنی هم تاکید می‌کنم که شبکه سریع السیر راه‌آهن سراسر چین را پوشش می دهد و کشور چین ظرفیت کافی برای اجرای این پروژه را دارا است. 
 
در ادامه این نشست معاون وزیر راه و شهرسازی نیز ‌با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به این کشور و مذاکرات صورت گرفته در ارتباط با همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های عمرانی، اظهار امیدواری کرد تا در بعضی از پروژه های زیرساختی حمل و نقل با شرکت‌های چینی همکاری‌هایی صورت گیرد.
 
علی نورزاد بر استراتژی دولت در گسترش روابط با کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: حضور شرکت‌های خارجی و مخصوصا چین در پروژه‌های عمرانی کشور ایران امری مورد استقبال از سوی دولت جمهوری اسلامی است و زمینه های لازم برای مشارکت در این حوزه فراهم شده است.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، راه‌آهن سریع السیر قم-اصفهان را یکی از پروژه‌های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد‌ و افزود: با طی شدن مراحل اجرایی این قرارداد، امید داریم سفارت چین اقدامات و همکاری‌های لازم برای تسریع در آغاز عملیات اجرایی این پروژه را انجام دهد.
 
نورزاد پروژه‌های آماده سرمایه گذاری در زیر ساخت های حمل و نقل را برشمرد و گفت: هم اکنون 8 پروژه مهم زیرساختی حمل و نقل در کشور آماده جذب سرمایه‌گذار است که سفیر چین می‌تواند زمینه را برای سرمایه گذاری در این پروژه ها از سوی سرمایه‌گذاران چینی فراهم کند.
 
همچنین در این جلسه رئیس شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری تأمین مالی خارجی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی، مذاکراتی را با سفیر چین و رایزن اقتصادی سفارت چین در ایران در ارتباط با مفاد و نحوه قرارداد های تامین مالی و اجرای پروژه ها بالاخص راه آهن سریع السیر قم-اصفهان انجام داد.
 
کاشان اراده طرف ایرانی را در به سرانجام رساندن قرارداد راه آهن سریع السیر قم-اصفهان بسیار قوی توصیف کرد و گفت: از دست ندادن زمان و آغاز سریع‌تر عملیات اجرایی این پروژه از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.
 
وی افزود: همانطور که تلاش ما بر رفع موانع و مشکلات موجود است، انتظار داریم تا طرف چینی نیز در این جهت گام بردارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.