| کد خبر: 148315 |

◄ کارگری که جان باخت؛ حادثه‌ای که فراموش شد

تین نیوز

صبح روز پنجشنبه 23 شهریور خبر وقوع  یک حادثه ریلی رسانه‌ای شد. در این حادثه که در محور راه‌آهن زاگرس و در ایستگاه تنگ‌هفت در حین تلمبار کردن کوبلاژ (ترکیبی از قطعات تراورس و ریل‌های فلزی) و رانش قطعات رخ داد یک نفر از کارگران شرکت تراورس به علت شدت جراحات وارده قبل از رسیدن بالگرد امدادی فوت کرد و دو نفر دیگر که دچار قطع عضو شده بودند، به بیمارستان تامین اجتماعی خرم‌آباد منتقل شدند.

بر اساس آن‌چه در شبکه‌های اجتماعی و در فضای مجازی پس از وقوع این حادثه اعلام شد،  فردی که در این حادثه جان باخت علی اکبر رضایی‌نیا نام داشت و از نیروهای باسازی شرکت تراورس بود که به گفته این کاربران چند ماه بود که حقوق خود را نیز دریافت نکرده بود.

این در حالی بود که مهرداد انصاری، مدیرکل راه‌آهن زاگرس درباره این حادثه به خبرنگار تین‌نیوز، گفته بود: در بروز این حادثه قطعا راه‌آهن و قطار هیچ نقشی نداشته‌اند و اصلا در زمان وقوع حادثه، قطاری در کار نبود. به فرض اینکه در حوادثی از این دست  قطاری هم بوده باشد، راننده و رییس قطار هم از خودِ شرکت تراورس هستند پس برای روشن شدن قضیه بهتر است خود ایشان پاسخ دهند.

او افزوده بود: اما بنده در توضیح علت حادثه هم باید بگویم که احتمالا کارگران از ایمنی کافی برخوردار نبودند. هرچند دقیقا نمی‌توان گفت عامل انسانی و بی‌احتیاطی خودِ کارگران عامل اصلی بروز حادثه بوده یا عدم ایمنی در شرکت.تراورس مدیر پروژه دارد و ما شاهدیم که موارد ایمنی مرتب به کارگران گوشزد و چِک می‌شود و بر رعایت ایمنی در راه‌آهن هم تاکید می‌شود.

انصاری خاطرنشان کرده بود: در این حادثه احتمالا یا ایمنی کافی نبوده و یا قوانین درست رعایت نشده است که هرکدام از این موارد هم که متصور باشد، رعایت آن برعهده خودِ شرکت تراورس و کارگران آن خواهد بود.

اما پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ که حاکی از مسئولیت شرکت تراورس در مورد این حادثه بود، تعدادی از کاربران پیامی ارسال کردند که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود نوشت: آقای معینی مدیر بی‌مسئولیت و غیر حرفه‌ای است.

وی افزود: این مدیر حقوق کارکنان را نمی‌دهد و از طرفی دایما نیروها را تهدید می‌کند.

این کاربر تاکید کرد: برای ایشان اهمیتی ندارد براش که همه اعضای شرکت فوت کنند چون فقط به فکر جایگاه خودش است.

یکی دیگر از کاربران نیز نوشت: وقتی اشخاص غیرمسئول را در جایگاه مدیران شرکتی به بزرگی تراورس قرار می‌دهند همین مشکلات پیش می‌آید.

وی در ادامه پیام خود نوشت: چه بسا که اتفاقات بسیار زیاد دیگری افتاده باشد ولی رسانه‌ای نشده و مسکوت مانده است.

این کاربر تاکید کرد: من اگه جای مدیرعامل این شرکت بودم با این همه افتضاحاتی که بار آورده حتما استعفا می‌دادم.

وی تاکید کرد:  این را هم بدانید که این کارگر بیچاره سه ماه حقوق نگرفته بوده و حتما حین کار انقدر فکر و خیال داشته که حواسش به ایمنی نبوده است. مشکل یکی دو تا نیست.

به گزارش تین‌نیوز، شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن از سال 1371 به موجب ماده واحده قانون تشکیل شرکت راه آهن، به عنوان یکی از شرکت های اقماری راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاسیس و در راستای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی کشور، از سال 1389 به بخش خصوصی واگذار شد.

مصطفی معینی، مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) نیز از شهریور ماه سال 95 در این سمت مشغول کار است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.