| کد خبر: 148195 |

افزایش تولیدات خودروهای ساخت داخل با تمامی قطعات داخلی توسط ایران‌خودرو

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو خراسان گفت: به‌دنبال افزایش تولیدات خودروهای ساخت داخل با تمامی قطعات داخلی هستیم و امید آن داریم که خودرویی ۱۰۰ درصد ایرانی را روانه بازارهای داخلی کرده و حتی آن را به دیگر کشورها هم صادر کنیم.

تین نیوز

 مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو خراسان گفت: به‌دنبال افزایش تولیدات خودروهای ساخت داخل با تمامی قطعات داخلی هستیم و امید آن داریم که خودرویی ۱۰۰ درصد ایرانی را روانه بازارهای داخلی کرده و حتی آن را به دیگر کشورها هم صادر کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، بیژن زاهدی‌فر صبح امروز در مراسم رونمایی و آئین معرفی خودروی "هایما S5"، محصول جدید شرکت ایران‌خودرو که در سالن همایش‌های هتل همای شماره یک مشهد برگزار شد، اظهار داشت: شرکت ایران خودرو خراسان در کیلومتر 60 محور مشهد به نیشابور فعال شده تا از مهاجرت مردم از روستا به شهر جلوگیری شود و 5 هزار نفر در این مجموعه به‌صورت مستقیم فعالیت دارند.

وی افزود: استراتژی شرکت ایران خودرو خراسان استفاده حداکثری از ظرفیت خود بوده و روزانه 600 دستگاه پژو 405 در این شرکت تولید می‌شود در حالی که این عدد در سال 92، 250 دستگاه بود.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان با بیان اینکه سقف 24 درصدی تولیدات شرکت ایران خودرو ایران در سال 1400 برای استان در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: روزبه‌روز در حال توسعه و افزایش تولیدات شرکت ایران خودرو در خراسان هستیم و این مهم عدد بالایی نیست و قابل انجام است.

زاهدی‌فر تصریح کرد: تعداد 14 هزار خودروی ناقص در شرکت ایران خودرو خراسان وجود داشت که اکنون با تجهیزات روز تکمیل شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است و قطعه‌سازی استان در 4 سال اخیر تحول شگرفی داشته و اشتغال بیش از 1400 نفر در این حوزه محقق شده است.

وی در رابطه با تولید خودروی هایما S5 در شرکت ایران خودرو خراسان، تاکید کرد: پیش فروش این خودرو از امروز در سراسر استان آغاز می‌شود و نخستین موعد تحویل آن به متقاضیان در دی ماه امسال خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: به وظیفه خود در حوزه اشتغال که از خواسته‌های به‌حق مقام معظم رهبری بوده عمل کردیم و حتی این کار را بیش از میزان تکلیفی داشته‌ایم و به دنبال افزایش تولیدات خودروهای ساخت داخل با تمامی قطعات داخلی هستیم و امید آن داریم که خودرویی 100 درصد ایرانی را روانه بازارهای داخلی کرده و حتی آن را به دیگر کشورها هم صادر کنیم.

علی رسولیان نیز در این مراسم اظهار داشت: بدون شک صنعت خودروسازی صنعتی پرزحمت در تولید، پیش‌فروش، فروش و خدمات پس از فروش دارد و صنعت خودروسازی در خراسان‌رضوی جزء صنایع موفق این استان بوده است.

وی افزود: تحریم‌ها مشکلاتی در تمامی صنایع از جمله صنعت خودرو ایجاد کرد، اما سبب توقف حرکت روبه‌جلوی این صنعت نشد و فعالان این عرصه با همت و غیرت خود موانع را از پیش روی خود برداشتند.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه بیش از 350 قطعه‌ساز در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: این عدد معادل 18 درصد کل آمار قطعه‌سازان کشور است و بالغ بر 200 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک صادرات برای این گروه تخصیص یافته و 200 میلیارد تومان دیگر مصوب شده هم به‌زودی تخصیص می‌یابد. 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.