| کد خبر: 148064 |

بازار شناورهای هندی سایز اوج گرفت

به دنبال فعالیت چارترینگ قوی در منطقه اقیانوس آرام، بازار هندی سایز به طور شگفت آوری شاهد هفته ای باثبات و روند صعودی نرخ کرایه حمل بود.

تین نیوز
به دنبال فعالیت چارترینگ قوی در منطقه اقیانوس آرام، بازار هندی سایز به طور شگفت آوری شاهد هفته ای باثبات و روند صعودی نرخ کرایه حمل بود.

به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست با اشاره به اینکه به دنبال فعالیت چارترینگ قوی در منطقه اقیانوس آرام، بازار هندی سایز به طور شگفت آوری شاهد هفته ای باثبات و روند صعودی نرخ کرایه حمل بود، نوشت: اندونزی با عرضه حجیمی از کارگوهای زغال سنگ که چارتر را به سمت اجاره شناورها با نرخ بالاتر سوق داد، نقش پیشگامی را در افزایش فعالیت بازار و نرخ کرایه حمل برعهده داشت.

از سوی دیگر، صف فله برهای هندی سایز آماده به بارگیری در خاور دور کوتاه بود، چرا که به دلیل طوفان سهمگین اوایل ماه جاری، شناورهای نزدیک هنگ کنگ بیش از ده روز موفق به تخلیه و بارگیری نشدند. زمان طولانی انتظار، تعداد زیادی از هندی سایزها را دور از بازار نگاه داشت، از این رو، بازار نقدی شاهد صف کوتاه شناورهای آماده به بارگیری بود.
با این وجود، بازار بی رونق نرخ گذاری در منطقه آتلانتیک سبب کاهش نرخ کرایه حمل در پایان هفته گذشته شد.

کارگزاران معتقدند، فعالیت چارترینگ پایین تر در آتلانتیک را عمدتا می توان به دلیل نبود فله برهای هندی سایز و قیمت بانکرینگ بالاتر ناشی از عرضه محدود در منطقه که سبب شد چندین چارتر شناورهای خود را به مکان های دیگر انتقال دهند، مربوط دانست.
در ادامه این گزارش آمده است: علیرغم فعالیت خاموش در منطقه آتلانتیک، شاخص مبادلات بالتیک فله بر هندی سایز به ویژه در مسیرهای ساحل شرقی آمریکا، افزایش را به نمایش گذاشت.
شاخص مبادلات بالتیک فله بر هندی سایز در روز جمعه به 504 واحد رسید که رشد 3.5 درصدی هفتگی و بالاترین سطح طی چهار ماه گذشته را نشان می دهد.
میانگین نرخ اجاره زمانی از هفت هزار و 115 دلار در روز به هفت هزار 433 دلار در روز رسید که رشد 4.5 درصدی هفته به هفته و بالاترین سطح از اوایل ماه می سال جاری میلادی را به نمایش گذاشت.
نرخ کرایه حمل در اکثر مسیرهای تجاری بهبود یافت، به استثنای HS4- خلیج آمریکا یا ساحل شمالی آمریکای جنوبی به Skaw-Passero که افت 4.1 درصدی را به نمایش گذاشت.
افزون بر این، نرخ کرایه حمل در مسیرRio de Janeiro-Recalada به Skaw-Passero HS3 route با رسیدن به ده هزار دلار در روز، افزایش ده درصدی هفته به هفته را تجربه کرد.
بر طبق کلارکسونز، در بازار نقدی نه معامله از آغاز ماه جاری گزارش شده است.
یک فروند فله بر هندی سایز ساخت سال 2017 و با ظرفیت 37 هزار و 700 DWT برای مسیر استرالیای جنوبی آسیای جنوبی در سطح پایین نه هزار دلار رزور شد، از سوی دیگر، نرخ کرایه حمل هندی سایز دیگری با ظرفیت 37 هزار DWT برای سفر از استرالیای جنوب شرقی به خاور دور، 13 هزار دلار در روز گزارش شد.
در بازار اجاره دوره ای نیز، قرارداد یک فروند فله بر هندی سایز با ظرفیت 34 هزار و 500 DWT ساخت سال 2011 برای بازه زمانی چهار الی شش ماه در سطح پایین نه هزار دلار در روز بسته شد.
این گزارش در پایان به نقل از VesselValue نوشت: در بازار شناورهای دست دوم، یک فروند فله بر ساخت سال 2010، با ظرفیت 34 هزار و 500 DWT از سوی شرکت کشتیرانی مستقر در سنگاپور به خریداری نامعلوم به قیمت ده میلیون و 500 هزار دلار فروخته شد.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.