| کد خبر: 147089 |

استقرار سامانه هوشمند ثبت تخلف جاده‌ای در آینده نزدیک

معاون حمل و نقل و مهندسی پلیس راه ناجا از پیگیری های مستمر به منظور استقرار سامانه هوشمند ثبت تخلف در جاده ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد از این طریق رفتار غیر منطقی رانندگان در جاده های سراسر کشور رصد و کنترل شود.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و مهندسی پلیس راه ناجا از پیگیری های مستمر به منظور استقرار سامانه هوشمند ثبت تخلف در جاده ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد از این طریق رفتار غیر منطقی رانندگان در جاده های سراسر کشور رصد و کنترل شود.

به گزارش ایسنا، سرهنگ ناصر قلی‌نیا در یک برنامه رادیویی با اشاره به ماموریت پلیس راه ناجا در جاده های برون شهری گفت: کار اصلی ما شناسایی مشکلات ایمنی در حوزه راه هاست و به ارائه راه حل های مختلف در راستای ارتقای مهندسی حمل و نقل می پردازیم.

وی پیگیری در راستای سامانه های مختلف کنترل ترافیک و وسایل حمل و نقل عمومی را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد و افزود: اخیرا سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی را برای کنترل این ناوگان اجرا کرده ایم که رفتار رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی را به صورت هوشمند رصد می کند.

سرهنگ قلی نیا از پیگیری‌های مستمر به منظور استقرار سامانه هوشمند ثبت تخلف در جاده ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد از این طریق سرعت و رفتار غیر منطقی رانندگان در جاده های سراسر کشور رصد و کنترل شود.

وی شناسایی نقاط حادثه خیز راه ها را یکی از راهکارهای کمک رسان در جهت کنترل ترافیک جاده ای دانست و افزود: «=امیدواریم به حوزه حمل و نقل و ترافیک کمک نماییم و روز به روز شاهد بلوغ ایمنی در کشور عزیزمان باشیم.

فرهاد مهریاری، معاون دفتر ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز مدیریت و بهره برداری از جاده های برون شهری را از جمله وظایف سازمان متبوع اش عنوان کرد و گفت: این معاونت امور حمل و نقل و راهداری را مدیریت می کند و خدمات عمده ای را شامل مهیا کردن و نگهداری راه را ایجاد می نماید.

وی با اشاره به اصلاح و بهسازی راه ها اظهار کرد: مقوله بهسازی بدین منظور اجرا می شود که راه های جدید الاحداث به دلیل هزینه بر بودن، رشد اندکی دارد و بایستی با مطالعات و نیازسنجی خاصی صورت گیرد بنابراین نگهداری سطح سرویس موجود از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مهریاری بهبود سرعت عبور و مرور و راحتی سفر را نیازمند تغییراتی در ساختار راه ها دانست و افزود: «=استانداردهای ما برگرفته از آخرین استانداردهای دنیا است که باید به طبع اروپا، شکل و استانداردهای راه ها را تغییر دهیم، بنابرین نیازمند ترمیم، روسازی، اصلاح هندسی و استفاده از تجهیزات بهتر هستیم.

همچنین سیدمصطفی موسوی، رئیس اورژانس منطقه با اشاره به خلاصه فعالیت های این مرکز گفت: روزانه حدود 1500 تا 1700 ماموریت جاری به اورژانس تهران محول می شود که حدود 400 تا 500 مورد بیماران به بیمارستان منتقل می شوند.

وی از آمار 160 تا 180 موردی مصدومان ترافیکی اورژانس تهران خبر داد و اظهار کرد: پیرو پیگیری های دکتر موسوی و مساعدت وزیر بهداشت و نیز مشاور وزیر و رئیس سازمان اورژانس کشور، 200 دستگاه موتورلانس وارد چرخه ناوگان خدمات رسانی اورژانس تهران شده است.»

موسوی ادامه داد: دو سوم ماموریت های پیک کاری اورژانس توسط همین موتورلانس ها پوشش داده می شود که کمک شایانی به بحث رسیدن بر بالین بیمار و انجام به موقع خدمات فوریت های پزشکی خواهد بود.

در بخشی دیگر از این میزگرد رادیویی محمود دلشاد، مسئول پایگاه های امداد و نجات هلال احمر استان البرز ماموریت امداد و نجات را مبتی بر حوادث برون شهری دانست و گفت: در جاده های کشور بین 25 تا 30 کیلومتر میان هر پایگاه فاصله داریم و تمامی جاده های سطح کشور را پوشش می دهیم.

وی رها سازی مصدومین تصادفات جاده ای را از جمله اقدامات این سازمان خواند و افزود: اقدامات پیش بیمارستانی را به صورت پوششی انجام می دهیم و در نهایت انتقال صدومین به مراکز درمانی را انجام می هیم.

دلشاد همچنین اسکان اضطراری را یکی دیگر از وظایف گروه های امداد و نجات مستقر در جاده ها عنوان و خاطر نشان کرد: علی رغم تصادفات جاده ای، به دلیل بسته شدن راه ها، هموطنان ساعت های طولانی گرفتار می شوند که در این حوزه در خدمت هموطنان عزیزمان هستیم.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.