| کد خبر: 146945 |

قیمت سرسام آور کامیون های جدید مانعی در مسیر نوسازی ناوگان فرسوده در کشور

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور می گوید : در صورتی که میزان بهره تسهیلات اختصاصی کاهش نیابد جریان نوسازی ناوگان حمل و نقل بار بیش از آنکه نتیجه مثبتی را برای کشور به دنبال داشته باشد به فعالان در این حوزه ضربه خواهد زد.

تین نیوز

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور می گوید : در صورتی که میزان بهره تسهیلات اختصاصی کاهش نیابد جریان نوسازی ناوگان حمل و نقل بار بیش از آنکه نتیجه مثبتی را برای کشور به  دنبال داشته باشد به فعالان در این حوزه ضربه خواهد زد.

محمد خان بلوکی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : پیش بینی می شود ادامه این وضعیت شاهد رواج قاچاق در حوزه حمل و نقل بار در کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه در روند نوسازی ها  30 درصد آورده نقدی توسط خریداران صورت می گیرد ، تصریح کرد : به جهت اختصاص بخش زیادی از قیمت خودرو توسط تسهیلات بانکی و از سویی اقساط بالای تسهیلات اختصاصی ، بسیاری از متقاضیان نوسازی در ناوگان حمل و نقل بار با مشکل مواجه شده اند.

وی با اشاره به لزوم اختصاص تسهیلات به متقاضیان نوسازی ، تاکید کرد : متاسفانه تسهیلات نوسازی به جای رانندگان به شرکت های حمل و نقل داده می شود که در این راستا مذاکراتی صورت گرفته است اما همچنان عملی نشده است.

وی با توجه به استارت طرح نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون فرسوده از  سال گذشته ،اظهار داشت : متاسفانه افرادی که وارد طرح می شوند به دلیل اقساط بالای تسهیلات مقروض و یا گاها سرمایه اصلی شان را نیز از دست داده و کامیون آنها توقیف می شود.

وی با توجه به آمار 190 هزار دستگاه کامیون فرسوده در ناوگان حمل و نقل کشور گفت : با آغاز فعالیت دولت دوازدهم انتظار می رود سیاست های فعلی در جریان نوسازی و اختصاص تسهیلات به حوزه حمل و نقل تغییر یابد تا روند نوسازی ها در این حوزه بر ریل درست و منطقی حرکت نماید.

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور تاکید کرد : البته دستیابی به نتیجه درست و منطقی در طرح نوسازی نیازمند همراهی دولت و سایر نهاده های مسئول است. تا طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین در کشور به سرانجام مناسب و مورد انتظار برسد.

خان بلوکی اظهار داشت : با ادامه جریان کنونی پرداخت تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین ، عملا این تسهیلات دود هوا می شود.

وی با توجه به قیمت سرسام آور کامیون های جدید گفت : تا هنگامی که تسهیلاتی با رقم مناسب و بهره کم اختصاص نیابد ، نوسازی کامیون های فرسوده در کشور انجام شدنی نخواهد بود.

 

منبع: سایت خبری خبر خودرو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.