| کد خبر: 146922 |

◄ توپ حادثه اتوبوس جاجرود، این‌بار در زمین ناظر فنی شرکت مسافری

سه شنبه هفته گذسته حادثه سقوط اتوبوس مسافربری به دره‌ای در جاده جاجرود حدود 11 نفر کشته و 28 نفر زخمی به جای گذاشت. این اتوبوس از پایانه کرج به سمت ساری در حال حرکت بود که از مسیر اصلی منحرف می‌شود وبا گذر از بلوک سیمانی موسوم به «نیوجرسی» به دره سقوط می‌کند. دلیل این سقوط 80 متری از سوی پلیس، نقص فنی اتوبوس اعلام شده است

تین نیوز

 سه شنبه هفته گذسته حادثه سقوط اتوبوس مسافربری به دره‌ای در جاده جاجرود حدود 11 نفر کشته و 28 نفر زخمی به جای گذاشت. این اتوبوس از پایانه کرج به سمت ساری در حال حرکت بود که از مسیر اصلی منحرف می‌شود وبا گذر از بلوک بتنی کنار جاده موسوم به «نیوجرسی» به دره سقوط می‌کند. دلیل این سقوط 80 متری از سوی پلیس، نقص فنی اتوبوس اعلام شده است.

سرهنگ سیاوش محبی، رئیس پلیس راه شرق استان تهران با اشاره به دلیل این حادثه گفت: برای پیش‌گیری از این گونه حوادث باید نقش ناظران فنی در شرکت‌های مسافربری مورد ارزیابی قرار بگیرد.

سرهنگ محبی دراین‌باره به خبرنگار تین‌نیوز گفت: برای پیشگیری از چنین حوادثی باید پلیس در پایانه‌های مسافربری مستقر شود تا  اقدامات نظارتی با دقت بیشتری صورت گیرد و شاهد چنین حوادثی نباشیم. اگر ناظران فنی مستقر در شرکت‌های مسافربری احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند چنین حوادثی رخ نمی‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: چگونه است که اتوبوسی با تأیید ناظر فنی مسافرگیری می‌کند درحالی‌که نقص فنی دارد و خود راننده هم از این نقص آگاه بوده است.

محبی افزود: سرعت اتوبوس بنا به گزارش دستگاه سپهتن 50 کیلومتر بوده است که در صورت عدم نقص فنی هیچ مشکلی پیش نمی‌آمد.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های پلیس و کارشناسان لنت ترمز عقب این اتوبوس، کاملاً از دست‌رفته بود و لنت ترمز جلو و ریتاردر کلاً از کارافتاده بوده است. و از مبدأ حرکت اتوبوس نقص فنی داشته و راننده آگاه از این نقص اقدام به مسافرگیری کرده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.