| کد خبر: 146344 |

بائوج لاهوتی مطرح کرد:

حضور در جلسات دولت فرصت طلایی شهردار پایتخت برای رفع مشکلات شهری

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس بر استفاده از فرصت حضور شهردار درجلسات هیات دولت با هدف رفع مشکلات مدیریت شهری تأکید کرد.

تین نیوز

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس بر استفاده از فرصت حضور شهردار درجلسات هیات دولت با هدف رفع مشکلات مدیریت شهری تأکید کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با مثبت ارزیابی کردن حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت پس از چندین سال، گفت: البته این اقدام زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی نیز انجام شد، بنابراین این اقدام مثبت سبب می شود که تعامل دولت با مدیران شهری نسبت به گذشته افزایش پیدا کند.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از 70 درصد جمعیت درشهرها زندگی می کنند، افزود: تنها حدود 20 درصد مردم در روستاها زندگی می کنند، ضمن اینکه روز به روز به جمعیت کلان شهرهای کشور افزوده می شود؛ بنابراین نمی توان نسبت به مشکلات شهرهای بزرگ به ویژه تهران بی تفاوت بود.

وی با بیان اینکه حضور شهردار در جلسات هیات دولت به عنوان یک عضو جدید کابینه نقش موثری دررفع مشکلات پایتخت دارد، تصریح کرد: شهردار تهران در جلسات هیات دولت می تواند مسائل و مشکلات مدیریت شهری نه تنها در تهران را بلکه در سایر کلان شهرها را با اعضاء هیات دولت مطرح کند، بنابراین فاصله ایجاد شده میان شهرداری با دولت درطی چند سال گذشته را می توان با این اقدام مثبت تا حدود بسیار زیادی کاهش داد.

لاهوتی با انتقاد از اینکه در طی سالیان گذشته به دلیل فاصله میان دولت و شهرداری به رفع مشکلات مدیریت شهری و افزایش امکانات در تهران توجهی نشده است،گفت: دردولت های نهم و دهم متاسفانه هیچ کمکی به حل مشکلات مترو و توسعه حمل و نقل ریلی نشد و این دولت به تعهدات خود در پرداخت سهم 50 درصدی درتوسعه مترو عمل نکرد.

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با بیان اینکه طبق مصوبه ای باید 2 میلیارد دلار از صندوق ارزی به عنوان سهم 50 درصدی دولت به ساخت مترو اختصاص پیدا کند، افزود: اما متاسفانه این مصوبه اجرایی نشد، بنابراین در حال حاضر کمیسیون های ماده 100 در شهرداری به جای بازدارندگی رافع هستند؛ از این رو باید از فرصت حضور شهردار درجلسات هیات دولت درجهت رفع مشکلات مدیریت شهری استفاده کرد.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.