| کد خبر: 146120 |

تداوم روند صعودی تیراژ خصوصی‌ها

تین نیوز

به‌رغم آنکه خودروسازان بخش خصوصی همچنان سهم کمی از بازار خودرو کشور را در دست دارند، اما تیراژ تولید آنها در پنج ماه ابتدای سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 56/ 45 درصدی داشته است. طبق آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج خودروساز خصوصی کشور در مجموع 49 هزار و 103 دستگاه انواع محصولات سواری را در پنج ماه به تولید رسانده و در نتیجه 56/ 45 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش تیراژ را تجربه کرده‌اند. بر این اساس سهم خودروسازان خصوصی از کل خودروهای تولیدی کشور تا پایان مردادماه امسال، 8/ 9 درصد برآورد می‌شود.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، جزئیات آمار اعلامی نشان می‌دهد بیشترین تیراژ در بین شرکت‌های بخش خصوصی، به «مدیران خودرو» رسیده، چه آنکه این شرکت توانسته در پنج ماه ابتدایی امسال 26 هزار و 485 دستگاه محصول متعلق به برند چری چین را در کشور مونتاژ کند. با توجه به این آمار، مدیران خودرو با افزایش 3/ 36 درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. بیشترین تیراژ در آمار تولید پنج ماهه مدیران خودرو نصیب مدل ام‌وی‌ام X22 شده و کمترین آن نیز به ام‌وی‌ام 315 تعلق دارد. از سوی دیگر اما «کرمان موتور» نیز که 18 هزار و 947 دستگاه تیراژ طی پنج ماه ابتدایی امسال داشته، توانسته تولید خود را نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال حدود 9/ 47 درصد افزایش دهد. این شرکت محصولاتی از هیوندایی، جک و لیفان را مونتاژ می‌کند و بیشترین تیراژ در این بین نیز متعلق به جک شاسی‌بلند مدل S5 است.

بعد از کرمان موتور، «گروه بهمن» با تیراژ 2هزار و 543 دستگاهی‌اش، 3/ 70 درصد رشد تیراژ را به خود دیده است. این خودروساز قدیمی در حال حاضر مزدا3 و خودرویی چینی به نام بسترن B50 را مونتاژ می‌کند. در بین دیگر شرکت‌های بخش خصوصی اما «خودروسازان‌ بم» تیراژی 230 دستگاهی را از خود به جا گذاشته و «کارمانیا» نیز 898 دستگاه تیراژ داشته است. در نهایت اما «راین خودرو» و «دیارخودرو» هیچ تولیدی در پنج ماه امسال نداشته و می‌توان گفت عملا تعطیل شده‌اند. راین خودرو پیش‌تر ولیکس که یک خودروی چینی بود را مونتاژ می‌کرد و دیارخودرو نیز مونتاژ محصولات گریت‌وال چین را برعهده داشت.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.