| کد خبر: 145342 |

کشتیرانی هیوندایی کره مدرن می شود

مدرن سازی ناوگان و افزودن شناورهای جدید در دستور کار کشتیرانی هیوندایی کرۀ جنوبی (HMM) قرار گرفت.

تین نیوز

مدرن سازی ناوگان و افزودن شناورهای جدید در دستور کار کشتیرانی هیوندایی کرۀ جنوبی (HMM) قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کشتیرانی هیوندایی کرۀ جنوبی از طرح خود مبنی بر مدرن سازی ناوگان و افزودن 11 فروند شناور خبر داد.

بر اساس این گزارش و به موجب ایجاد رقابت در بازار، شرکت کشتیرانی HMM دو فروند شناور غول پیکر کانتینری را با 10 درصد پایین تر از قیمت بازار و به ارزش 162 میلیون دلار به ناوگان خود اضافه خواهد کرد. شرکت صنایع سنگین و ساخت هانجین ساختن شناورها برای شرکت کشتیرانی کره ای را بر عهده گرفته است.

شرکت هیوندایی در این باره گفت: دو فروند شناور کانتینری در ماه می سال 2018 میلادی تحویل و به احتمال قوی در مسیر تجاری کرانۀ شرقی آمریکای جنوبی به کار گرفته می شود.

سخنگوی شرکت هیوندایی در ادامه این گزارش گفت: HMM رقابت را با خرید دو فروند شناور کانتینری با مصرف سوخت کارآمد و دوستدار محیط زیست بودن با 10 درصد تفاوت قیمت در بازار تقویت می کند.

در همین راستا، هیئت مدیرۀ HMM طرح خود مبنی بر ساخت پنج فروند شناور VLCC به ظرفیت 300 هزار DWT را در کشتی سازی دوو نهایی کرده اند که قرار است در نیمۀ نخست سال 2019 میلادی تحویل داده شوند. به موجب این قرار نامه که در ماه آوریل سال جاری میلادی به امضای طرفین رسید، پنج فروند شناور انتخابی دیگر نیز به ناوگان هیوندایی اضافه خواهد شد.

شرکت کشتیرانی هیوندایی در ادامه خاطرنشان کرد: این شرکت در تاسیسات جدید برای ساخت شناورهای حمل نفت خام نیز به ارزش 418 میلیون و 900 هزار دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.

این گزارش ضمن اشاره به حمایت دولت از شرکت کشتیرانی کره ادامه داد: برنامۀ حمایت مالی دولت بودجۀ لازم برای ساخت شناورهای جدید را در اختیار شرکت کشتیرانی هیوندایی قرار داده است. بر همین اساس دولت از طرح مالی به ارزش دو میلیارد و 280 میلیون دلار در ماه اکتبر سال گذشته میلادی و به عنوان کمکی برای صنعت کشتیرانی این کشور خبر داد.

شایان ذکر است، سرمایه گذاری هیوندایی در ساخت شناورهای حمل نفت خام به دنبال افت قیمت و رسیدن آن به حداقل از سال 2003 میلادی تاکنون، انجام شد.

شرکت هیوندایی در پایان این گزارش گفت: اما، پیش بینی های شرکت های تحقیقات بازار در چندین کشور خبر از بهبود و اوج گرفتن نرخ شناورهای تازه ساخت VLCC پس از سال 2019 میلادی به موجب بهبود در عرضه و تقاضا، کاهش سفارش ها و افزایش اوراق شناورها می دهد.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.