| کد خبر: 145230 |

سریال سوانح جاده ای در کشور تمامی ندارد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه سریال سوانح جاده ای در کشور تمامی ندارد، گفت: بخش عمده ای از جاده های بین شهری دوطرفه بوده و این امر موجبات افزایش سوانح رانندگی در کشور را فراهم کرده است.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه سریال سوانح جاده ای در کشور تمامی ندارد، گفت: بخش عمده ای از جاده های بین شهری دوطرفه بوده و این امر موجبات افزایش سوانح رانندگی در کشور را فراهم کرده است.

 

صدیف بدری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه سریال تصادفات خودرو در کشور تمامی ندارد، گفت: عوامل فیزیکی مانند خودرو و جاده و همچنین عوامل انسانی مانند خواب آلودگی و بی توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی نقش عمده ای در بروز تصادفات رانندگی بین شهری ایفا می کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، بی توجهی نسبت به بهسازی جاده ها، خودروها و همچنین قوانین راهنمایی و رانندگی را در افزایش سوانح جاده ای موثر دانست و افزود: نیاز است تعداد رانندگان اتوبوس های بین شهری افزایش و همچین پلیس راهور نظارت بیشتری را بر این امر داشته باشد زیرا خستگی زیاد و خواب آلودگی رانندگان، سالانه تصادفات منجر به فوت زیادی را رقم می زند.

عوامل انسانی سوانح رانندگی با فرهنگ سازی و پایبندی به قوانین راهنمایی قابل پیشگیری است

وی نقش عوامل انسانی را در سوانح رانندگی حائز اهمیت دانست و با یادآوری اینکه عوامل انسانی سوانح با فرهنگ سازی و پایبندی به قوانین راهنمایی قابل پیشگیری است، تصریح کرد: باید به رانندگان آموزش های مناسب ارائه و همچنین آموزش های ضمن خدمت نیز برای آنها در نظر گرفته شود؛ فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور نیز نقش زیادی در کاهش سوانح داشته و نیاز است رسانه ها به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

برای کاهش سوانح رانندگی محل های حادثه خیر جاده ای باید شناسایی و نقاط حادثه خیز رفع شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برای کاهش سوانح رانندگی محل های حادثه خیر جاده ای باید شناسایی و نقاط حادثه خیز رفع شود، تصریح کرد: متاسفانه قسمت عمده ای از جاده های بین شهری دوطرفه هستند و این امر موجبات افزایش سوانح را فراهم کرده است در این رابطه می توان از پتانسیل بخش خصوصی می توان برای بهسازی و بازسازی جاده های بین شهری استفاده و آنها را به بزرگراه تبدیل کرد.

دولت باید با برنامه ریزی منظم و منسجم نسبت به تامین بودجه مناسب برای استانداردسازی جاده های بین شهری اقدام کند

بدری با تاکید بر اینکه دولت باید با برنامه ریزی منظم و منسجم نسبت به تامین بودجه مناسب برای توسعه و استانداردسازی جاده های بین شهری اقدام کند، گفت: در این رابطه مجلس نیز همکاری مناسب را خواهد داشت زیرا تعریض و استانداردسازی جاده های بین شهری نقش زیادی در کاهش سوانح دارد.

برای پیشگیری از سوانح جاده ای، خودروها باید به صورت مداوم معاینه فنی شوند/ بر عملکرد مراکز معاینه فنی نظارت مناسبی انجام شود

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از سوانح جاده ای، خودروها باید به صورت مداوم معاینه فنی شوند، افزود: معاینه فنی خودروها باید مورد توجه جدی قرار گرفته و همچنین قوانین در این زمینه اجرا و بر عملکرد مراکز معاینه فنی نیز نظارت مناسبی انجام شود.

منحل شدن سازمان برنامه و بودجه مشکلات زیادی را برای کشور به همراه داشت

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه منحل شدن سازمان برنامه و بودجه مشکلات زیادی را برای کشور به همراه داشت، تصریح کرد: متاسفانه این سازمان بیشتر شاکله سیاسی دارد تا برنامه ریزی و تخصصی؛ نیاز است همانطور که رییس جمهور وعده احیای این سازمان را داده و آن را احیا کردند با تلاش در جهت تخصصی کردن این سازمان گام برداشته تا برنامه ریزی ها در مورد اختصاص بودجه به طرح ها تحقق یابد که یکی از این طرح ها اختصاص بودجه به بهسازی و استانداردسازی جاده ها است.

دیگر زمان تولید خودروهای ناایمن گذشته و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید ایمنی خودروهای تولیدی را مدنظر داشته باشد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دیگر زمان تولید خودروهای ناایمن گذشته و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید ایمنی خودروهای تولیدی را مدنظر داشته باشد، گفت: متاسفانه سالانه مبالغ هنگفتی برای تولید خودروهای ناایمن و غیر استاندارد در کشور هزینه می شود و نیاز است وزارت صنعت برای کاهش فوت های ناشی از سوانح رانندگی به ارتقای ایمنی خودروهای تولید داخل توجه جدی داشته باشد تا جان هموطنان به دلیل خودروهای ناایمن در معرض تهدید قرار نگیرد.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.