◄ تشریفات زمانبر گمرکی اتصال ریل و بندرخشک را قطع کرده است
راههای ارتباطی به یک بندر خشک فعال بهطور طبیعی از سه مسیر هوایی و جادهای و ریلی باید میسر باشد اما در شیوههای حملونقل آنها یک تفاوت اساسی وجود دارد و آن اینکه کالاهایی که از طریق هوا به مناطق و بنادر خشک میآیند بهطور طبیعی کالاهای گرانقیمت خواهند بود.
محمد سعید محبوبی: راههای ارتباطی به یک بندر خشک فعال بهطور طبیعی از سه مسیر هوایی و جادهای و ریلی باید میسر باشد اما در شیوههای حملونقل آنها یک تفاوت اساسی وجود دارد و آن اینکه کالاهایی که از طریق هوا به مناطق و بنادر خشک میآیند بهطور طبیعی کالاهای گرانقیمت خواهند بود.
کالاهایی که از طریق ریل به بنادر خشک وارد و یا صادر میشودند طبق مطالعات، بهدلایل متعدد همچون پایین بودن قیمت حمل، مصرف کمتر سوخت فصیلی، کاهش آلودگی زیست محیطی و صوتی و همچنین کاهش خطر تصادفات و صرفه اقتصادی از لحاظ سرمایه بهکار رفته در زیرساختها و... نسبت به حملونقل جادهای، از جابهجایی بهتر و بهصرفهتری برخوردار میشوند.
اما در شرایطی که هماکنون، در مبادی ورودی کالا در کشور صورت میپذیرد و مدت زمان توقف کالا برای انجام مراحل گمرکی و ترخیص بهطول میانجامد، صاحبان کالا تمایل بیشتری دارند که از طریق جاده و به سرعت بیشتری به کالا خود دسترسی پیدا کنند که برای حل این مشکل باید راهحل مناسبی در نظر گرفت که در این مجال نمیگنجد. و تا این مشکل حل نشود ما بندر خشک واقعی و سیستم حملونقل واقعی نخواهیم داشت.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.