| کد خبر: 144827 |

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر خبر داد :

ساخت جدیدترین شناور چندمنظوره مقابله با آلودگی نفتی در دریا

اداره کل تامین و مهندسی تجهیزات در گزارشی از در دست ساخت بودن جدیدترین شناور چند منظوره مقابله با آلودگی نفتی در دریا خبر داد.

تین نیوز

اداره کل تامین و مهندسی تجهیزات در گزارشی از در دست ساخت بودن جدیدترین شناور چند منظوره مقابله با آلودگی نفتی در دریا خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، این شناور علاوه بر جمع آوری انواع آلودگی های نفتی در دریا توسط اسکمیرهای تعبیه شده در بدنه شناور، قابلیت اطفای حریق، جمع آوری و ذخیره سازی زباله ها و سایر مواد جامد شناور در آب را هم دارد.

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به قابلیت جمع آوری مواد نفتی در آب های کم عمق توسط این شناور، درخصوص سایر امکانات شناور تخصصی مقابله با آلودگی های نفتی در دریا گفت : شناور در دست ساخت جمع آوری کننده آلاینده های نفتی (ORV)، علاوه بر مجهز بودن به یک عرشه مخصوص برای تخلیه و بارگیری تجهیزات خاص یا پرسنل به هلی کوپتر، دارای امکانات بیمارستانی و تجسس و نجات دریایی نیز است.

فرهاد منتصر کوهساری با بیان اینکه هدف سازمان بنادر از ساخت شناور، توسعه امکانات مقابله با آلودگی های نفتی در خلیج فارس و دریای عمان است، گفت : شناور چند منظوره مقابله با آلودگی های نفتی، بر اساس کنوانسیون مقابله با آلودگی های در دریا ( ( OPRC و پروتکل مقابله با مواد شیمیایی در دریا (OPRC HNS ) و سامانه ملی مقابله با آلودگی در دریا توسط سازمان بنادر در دست ساخت است.

کوهساری با بیان اینکه 6 تیم کاری در بخش مختلف تکمیل و راه اندازی این شناور فعال هستند، پیش بینی کرد با تأمین تجهیزات از خارج، حداکثر تا نیمه آذر ماه امسال این شناور جهت آزمایش یک هفته ای در ساحل و دریانوردی به آب انداخته شود.

      خلاصه مشخصات فنی شناور :

    طول شناور : 55 متر، طول بین دو عمود : 5/49، عرض 13 متر، ارتفاع تا عرشه اصلی : 5/6 متر، بیشینه آبخور: 95/3 متر، بیشینه سرعت : 16 نات

    سیستم رانش: دو دستگاه موتور برقی با پروانه از نوع شاتل، ژنراتورها 3 دستگاه دیزل ژنراتور از نوع MTU 1300 کیلووات

    تجهیزات عمده رفع آلودگی نفتی عبارت است از دو دستگاه سیستم جمع آوری مواد نفتی از نوع LAMOR نصب شده در دو طرف کشتی و یک دستگاه قابل جابجایی برای آب های کم عمق

    دو دستگاه پمپ آتش نشانی با ظرفیت آبدهی 400 مترمکعب در ساعت

    شناور مجهز به دو دستگاه رادار، اتوپایلوت و سایر تجهیزات ناوبری و تجهیزات مخابراتی برابر با سیستم GMDSS

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.