| کد خبر: 144792 |

بیش از 40 شرکت متقاضی سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستند

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امروز چابهار لنگرگاه سرمایه‌داران بخش خصوصی است و تاکنون بیش از 3000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر انجام شده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امروز چابهار لنگرگاه سرمایه‌داران بخش خصوصی است و تاکنون بیش از 3000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر انجام شده است.

به گزارش تسنیم، بهروز آقایی اظهار داشت: در حال حاضر ساخت یک سیلوی گندم 100 هزار تنی در بندر چابهار در حال انجام است که تاکنون فاز نخست این پروژه به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: قراردادی 10 ساله میان اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با یک شرکت سرمایه‌گذاری از کشور هندوستان منعقد شده که براساس این قرارداد شرکت هندی موظف است در مدت قرارداد بندر را به تجهیزات تخلیه و بارگیری مجهز کند که منافع کشور در جریان عقد این قرارداد به خوبی در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور دارای زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیری است که با توجه به این پتانسیل ویژه باید جا به جایی 20 درصد از کالای اساسی کشور به این بندر اختصاص داده شود.
آقایی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 40 شرکت متقاضی سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستند، افزود: امروز چابهار لنگرگاه سرمایه‌داران بخش خصوصی است و تاکنون بیش از 3000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر انجام شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین ترمینال‌های مسافری دریایی منطقه در بندر چابهار راه‌اندازی شده، ادامه داد: خط کشتیرانی ایران- عمان سال گذشته راه‌اندازی شد و 800 مسافر در این خط تردد کردند.

بهروز آقایی

وبلاگ‌نویس
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.