| کد خبر: 144708 |

تمهیدات فرودگاه امام‌خمینی (ره) برای بازگشت زائران خانه خدا

رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) گفت: در حال آماده سازی یک سالن با مساحت ۶ هزار متر مربع هستیم تا برای ورود زائران به کشور از آن استفاده کنیم.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) گفت: در حال آماده سازی یک سالن با مساحت ۶ هزار متر مربع هستیم تا برای ورود زائران به کشور از آن استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی کورش فتاحی اظهار داشت : عملیات اعزام حجاج به سرزمین وحی از پنجم مرداد ماه آغاز شد و در پنجم شهریور ماه نیز به پایان رسید.

وی گفت : در این مدت روزانه بین یک تا هفت پرواز برای اعزام حجاج از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام گرفت و طی این عملیات ۲۴ هزار و ۶۱۰ زائر و ۳۸۸ هزار ۶۹۴ کیلوگرم بار با ۹۹ پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به سرزمین وحی منتقل شدند و میانگین تاخیر در پروازها نیز حدود ۵۰ دقیقه بود.

فتاحی بیان داشت: امسال با یک حرکت جهادی توانستیم سالن حج شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را طی دو هفته در بخش غربی سالن بوردینگ ترمینال مسافری شماره یک آماده بهره برداری کنیم و سطح خدمت رسانی به زوار بیت الله الحرام را تا حد بالایی افزایش دهیم.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: تعامل و همکاری های بسیاری در خصوص پروژه اعزام و بازگشت حجاج به عربستان میان شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سپاه، نیروی انتظامی و کلیه ارگان های مستقر در فرودگاه صورت گرفت تا اقدامات لازم برای این پروژه ملی هرچه بهتر و سریع تر انجام شوند.

فتاحی در خصوص چگونگی استقبال از حجاج در بازگشت به کشور نیز افزود هم اکنون در حال آماده سازی یک سالن با مساحت ۶ هزار متر مربع هستیم تا برای ورود زائران به کشور از آن استفاده کنیم و در این سالن فضای مناسب برای ورود حجاج و مستقبلین در نظر گرفته شده و توضیحات تکمیلی در خصوص آن در آینده اعلام می شود.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.