| کد خبر: 144468 |

توصیه ۴۰سال پیش استاد گیبسون برای ترافیک تهران

باید تا ٩٠٠٠ اتوبوس و ١٠٠٠٠٠ هزار تاک سی جدید به ناوگان حمل و نقل تهران تزریق گردد !؟! در خبرها بود که ریاست محترم شورای جدید شهر تهران برای رفع معضل حمل و نقل مسافر در تهران جمله فوق را بیان فرموده اند؟

تین نیوز

فریبرز، ناطقی الهی : باید تا ٩٠٠٠ اتوبوس و ١٠٠٠٠٠ هزار تاک سی جدید به ناوگان حمل و نقل تهران تزریق گردد !؟! در خبرها بود که ریاست محترم شورای جدید شهر تهران برای رفع معضل حمل و نقل مسافر در تهران جمله فوق را بیان فرموده اند؟

یادم می اید ۴۰ سال پیش در درس مهندسی ترافیک در امریکا استاد درسمان در خصوص حمل و نقل شهری مواردی را میفرمودند که همیشه در یادم بصورت واضح ماندگار شده است، بخصوص در تهران که هر روز خاطره درس استاد گیبسون را به من یاداوری میکند. اضافه کردن اتوبوس از حد لازم، خود معضل ترافیکی بحساب می اید ؟ شما تصور بفرمایید در یک خیابان اگر قرار باشد اتوبوس پشت اتوبوس قرار بگیرد و قطاری از مجموعه اتوبوس ها به صف شود چه میشود !

حقیقتا یک لحظه مجسم بفرمایید؛ خیابان بسته، در تقاطع ها تراکم خودرو، عدم امکان دور زدن و .... پیش نمی آید؟ بنده شاهد این موضوع هر روز در خیابان ولی عصر هستم! تازه این اتوبوسها خط مجاز خود را دارند وای بحال خیابانی که خط ویژه هم ندارد.

خطر تردد اتوبوسها بصورت واقعا میلی متری از کنار هم و به خطر انداختن جان افراد و .... کمی تامل لطفا !!!! والله اینها بحث های ابتدایی مهندسی ترافیک هست من انجام شق القمر نمی گویم! عرض کردم ۴۰ سال پیش من از استادم شنیدم حتما او هم ۴۰ سال پیش از ان، از استادش شنیده بود!

اگر طول هر اتوبوس تک کابینه را (اصلا دو کابینه را فراموش میکنیم!) ۱۰ متر فرض کنیم که حساب کردنش هم برای حقیر بی مقدار آسان شود، باید ٩٠ کیلومتر از خیابان‌های تهران را فقط اتوبوسهای جدید و حتما ٢٧٠ کیلومتر هم با اتوبوسهای قدیمی پرشده باشد! بعلاوه ١٠٠٠٠٠ تا ۵متر تاکسی! باید همه دور هم بنشینیم و بهم نگاه کنیم چون دیگر حرکتی نمیتوان داشت؟ مگر در تهران چند کیلومتر خیابان داریم؟

بتازگی دیدم در وسط اتوبان صدر در طبقه پایین در محدوده پل شریعتی جوانی با تجهیزات، هم ساز می زند و هم می‌خواند! صدایش هم الحق خوب است و مردم را در ترافیک عصرگاهی مشغول میکند خداوند اجرش دهد، شاید نیاز اصلی تهران را با چند صد نفر از این عزیزان بشود حل کرد!

زمانی که دو ماه پیش برخی از دانشجویان جوان و پاک دل و ایده آلیست بنده کمپینی را برای شهردار شدن حقیر از سوی دانشگاهیان و نه از سیاستمداران راه انداختد و از من چند برنامه خواستند من در اسلایدی به انها گفتم: «توجه ویژه به حمل و نقل عمومی (ریلی سطحی و مترو) برعکس تصور حاکم اتوبوس زیاد در یک مسیر خود تبدیل به ترافیک حجیم میشود»

امیدوارم کمی در تمامی موارد شهری تامل داشته باشیم، خوشبختانه چون از زمان حضرت ادم علی نبینا و اله و علیه السلام شهرها درست شده اند و تجارب زیادی در این زمینه از ان زمان تا این زمان وجود دارد، با تفکر از انها بتوانیم با کمی تامل بهره مند باشیم انشا... ارزوی توفیق برای شورای محترم شهر و شهردار علمی تهران دارم. چه کنم غم این کشور دارم ! گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر اید

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.