| کد خبر: 144456 |

توسعه طرح های ساماندهی پایانه های مرزی شلمچه و چذابه

سومین جلسه کمیته حمل‌ونقل و سوخت اربعین حسینی با حضور اعضای این کمیته در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد.

تین نیوز

سومین جلسه کمیته حمل‌ونقل و سوخت اربعین حسینی با حضور اعضای این کمیته در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی این سازمان طی سخنانی در این جلسه اظهار داشت :پیرو بازدید میدانی از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان تکمیل مطالعات و طرح‌های بهینه‌سازی زیر ساخت های موجود جهت  برپایی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی مورد تأکید قرار گرفت.

وی در این جلسه بعد از استماع گزارش‌ مهندسین مشاور پایانه های مرزی شلمچه و چذابه افزود: طرح‌های این دو مرز باید برمبنای مطالعات جامع و دقیق صورت گیرد و به همین دلیل مشاورین باید مطالعات خود را به دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی ارائه کنند .اعضای کمیته نیز باید ظرف یک هفته با بررسی طرح و مطالعات ارائه‌شده نظرها و پیشنهادهای خود را اعلام کنند.

نفیسی  پیشنهاد کرد :جلسات کمیته حمل و نقل و سوخت اربعین حسینی هر دو هفته یک‌بار برگزار شود و جلسه آتی نیز با حضور مهندسین مشاور ذی‌ربط در منطقه مرزی مهران برگزار شود. همچنین با توجه به تأثیرات مثبت بازدیدهای حضوری در طراحی و جمع‌آوری اطلاعات اعضا می بایست در این بازدیدها حضورداشته باشند.

وی افزود: ساماندهی پارکینگ‌های اتوبوس‌های برون‌شهری و درون‌شهری، خودروهای شخصی و سواری، مسیرهای موکبین از اهمیت زیادی برخوردارند و به مهندسین مشاور و طراحان ابلاغ گردیده است تا بهترین روش‌ها را برای مدیریت آنها به‌کارگیرند. زیرساخت‌های لازم و مکان‌یابی برای تمام مسیر باید صورت بگیرد و مکان‌های مناسبی برای اسکان مسافران و توقف خودروها در نظر گرفته شود و هماهنگی و تعامل لازم برای ساماندهی ترافیک مناطق مرزی در ایام اربعین با هماهنگی اعضای ستاد، ارگان‌های ذی‌ربط مانند پلیس‌راه فراهم شده است.

بر اساس این گزارش علاوه بر ارائه نظرات اعضا‌ی کمیته در بخشی از این جلسه مهندسین مشاور پایانه های مرزی شلمچه و چذابه گزارشی از مطالعات طرح ساماندهی مرزهای مذکور بیان کرده و طرح های پیشنهادی خود را با توجه به توان و ظرفیت منطقه ارایه کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.