| کد خبر: 144326 |

طوفان «هاروی» در کمین قیمت بنزین

طوفان هاروی سواحل خلیج مکزیک را که پر از پالایشگاه است، درمی‌نوردد و رانندگان آمریکایی به زودی تأثیر آن را در پمپ بنزین‌ها مشاهده خواهند کرد.

تین نیوز

طوفان هاروی سواحل خلیج مکزیک را که پر از پالایشگاه است، درمی‌نوردد و رانندگان آمریکایی به زودی تأثیر آن را در پمپ بنزین‌ها مشاهده خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طوفان هاروی قیمت بنزین را در  این آخر هفته ( امروز و فردا) افزایش می‌دهد. در هیوستون در جایگاه سوخت اچ‌ای‌بی، رانندگان در صف‌های طولانی منتظر بنزین زدن هستند.

انتظار می‌رود بعضی از پالایشگاه‌ها تا زمان عبور طوفان کاملا تعطیل باشند که این احتمالا موجب اختلال در تأمین بنزین خواهد شد.

پیش بینی وقوع طوفان موجب شد شاخص قیمت فروش کلی بنزین ۵ سنت یا ۳ درصد افزایش یاد و به ۱.۶۶ دلار برای هر گالن برسد که به گفته دست اندرکاران بازار، به سرعت بر روی نمایشگر قیمت پمپ بنزین‌ها به نمایش درخواهد آمد.

پاتریک دیهان تحلیل‌گری از گس‌بادی می‌گوید: از روز جمعه شما شاهد تاثیر طوفان هاروی بر روی قیمت بنزین بوده اید. خبر خوب این است که این بار مانند طوفان کاترینا نخواهد بود.

دیهان گفت که طوفان خلیج در آگوست ۲۰۰۵ یک‌شبه باعث افزایش ۴۰ سنتی قیمت بنزین شد. ما در مورد طوفان هاروی، تا روز دوشنبه که پالایشگاه‌ها فرصتی برای ارزیابی میزان آسیب و ضرر خود که می‌تواند ناشی از سیل‌زدگی یا قطع برق باشد، پیدا کنند، نمی‌توانیم متوجه تاثیر کامل طوفان هاروی شویم.

تام کولزا تحلیل‌گر اویل‌پرایس می‌گوید: انتظار می‌رود افزایش قیمتی ۵ تا ۱۵ سنتی در قیمت بنزین رخ دهد اما ممکن است اگر تاثیر طوفان بر پالایشگاه‌ها بیشتر باشد تا روز کارگر آمریکا جهشی ۲۵ سنتی هم داشته باشیم.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.