| کد خبر: 144112 |

خدابخشی:

جاده های الیگودرز سالانه 800 کشته و زخمی می دهد

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به راههای روستایی این شهرستان شد و گفت: 101 روستا در این شهرستان فاقد راه دسترسی هستند.

تین نیوز

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به راههای روستایی این شهرستان شد و گفت: 101 روستا در این شهرستان فاقد راه دسترسی هستند.

محمد خدابخشی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص مشکلات راههای روستایی و جاده های حادثه خیز شهرستان الیگودرز گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد وقوع چند تصادف رانندگی در محورهای الیگودرز و ازنا بوده ایم که در این حوادث تعداد قابل توجهی از مسافران زخمی شده و 12 نفر به کام مرگ فرو رفتند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: علی رغم اینکه در سال تعداد زیادی از مردم لرستان در جاده های این استان به ویژه محور شازند و جاده های الیگودرز کشته می شوند اما مسئولان آنچنان که باید و شاید به این موضوع توجه نکرده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می طلبد سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی توجه ویژه ای به استان لرستان داشته باشد که در شاخص های زیر ساختی و از جمله شاخص های حمل و نقل جاده ای جزء محروم ترین استان های کشور بوده و دارای رتبه 27 از 31 است.

عضومجمع نمایندگان استان لرستان درمجلس تصریح کرد: وضعیت لرستان در زیرساخت ها به گونه ای است که در شهرستان الیگودرز به تنهایی 101 روستا فاقد جاده دسترسی هستند و به دلیل نداشتن جاده از سایرخدمات نیز همچون گازرسانی، برق رسانی و آنتن دهی تلفن همراه و تلفن ثابت محروم هستند.

خدابخشی در ادامه تاکید کرد: از مسئولان انتظار داریم با توجه به اینکه همه شهروندان حق برخورداری برابر دارند و اساس نظام جمهوری اسلامی نیز برپایه عدالت شکل گرفته است،نگاه یکسانی به مناطق مختلف کشور داشته باشند و فرآیند توسعه کشور را به صورت متوازن دنبال کنند.

وی درخصوص قول وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای رسیدگی به وضعیت راه های این منطقه گفت: علیرغم صدور دستور وزیر و عنایت ویژه وی تاکنون اقدام متناسب با مشکلات الیگودرز توسط زیرمجموعه ایشان انجام نشده است. سازمان برنامه و بودجه نیز بایستی نگاه ویژه ای به مناطق کمتر توسعه یافته برای ایجاد زیر ساخت ها داشته باشد.

رییس فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه کشور تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی باید کمک کنند و نگاه ویژه ای به مناطقی که جاده های آن ها تبدیل به قتلگاه شده است و همچنین روستاهای پرجمعیت آن فاقد جاده دسترسی است، داشته باشند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سال 92 تا به امروز یعنی در 4 سال اخیر،117 نفر در جاده های الیگودرز کشته شده اند. همچنین در هر سال بنا به آمار مراجع رسمی بین 700 تا 800 نفر در جاده های الیگودرز کشته و زخمی می شوند که آمار نگران کننده ای است و باید با بهبود وضعیت جاده های این استان، برای کاهش آمار تلفات در حوادث رانندگی تلاش کرد.

پایان پیام

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.