| کد خبر: 144009 |

۲۵۸۰ میلیارد تومان برای ساخت خطوط قطار شهری مشهد هزینه شد

معاون شهردار مشهد از اختصاص ۲۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خطوط قطار شهری مشهد مقدس در دوره شورای چهارم هزینه شد.

تین نیوز

معاون شهردار مشهد از اختصاص ۲۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خطوط قطار شهری مشهد مقدس در دوره شورای چهارم هزینه شد.

محمدرضا مزجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: از سال 84 تاکنون مجموعاً 3813 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده که از این رقم 1255 میلیارد تومان مربوط به دوره سوم شورای شهر مشهد مقدس و ماقبل آن و 2558 میلیارد تومان مربوط به شورای چهارم بوده است.

معاون اقتصادی شهردار مشهد خاطرنشان کرد: با انتشار 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت خطوط قطارشهری مشهد، 650 میلیارد تومان کمک بلاعوض از دولت جذب کردیم که این رقم با محاسبه سود اوراق به 1100 میلیارد تومان می‌رسد.

مزجی از صرف 2580 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خطوط قطار شهری مشهد در دوره فعلی مدیریت شهری خبر داد و گفت: از این مبلغ 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت، 500 میلیارد تومان آورده شهرداری مشهد، 280 میلیارد تومان مشارکت دولت و 300 میلیارد تومان هم تسهیلات صندوق ذخیره ارزی بوده، البته سقف تسهیلات صندوق برای قطار شهری تا 650 میلیارد تومان است.

معاون اقتصادی شهردار مشهد ادامه داد: در سال‌های 93 و 94 با تأمین 400 میلیارد تومان اعتبار، 100 دستگاه واگن برای خط2 قطارشهری مشهد وارد کشور شد که هم‌ اکنون در شرکت واگن‌سازی تهران درحال مونتاژ است.

مزجی با بیان اینکه تا پایان سال جاری مبلغ 275 میلیارد تومان بدهی مربوط به اوراق مشارکت باید تسویه شود، گفت: در صورت پرداخت برگه‌های سود اوراق مشارکت در موعد مقرر، برای تسویه تمامی بدهی‌های مربوط به اوراق مشارکت، باید 1285 میلیارد تومان پرداختی انجام شود که در صورت پرداخت نشدن سود علی‌الحساب کوپن‌ها، این رقم بالغ بر 1448 میلیارد تومان خواهد شد که سهم دولت، معادل تعهدی که در اوراق داده است به آن اضافه می‌‌شود.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.