| کد خبر: 143374 |

هشتمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی؛

وزرا امروز راهی پاستور می شوند

امروز نوبت به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نیرو و ورزش در مجلس رسید و پس از آن فرایند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی برگزار می شود.

تین نیوز

امروز نوبت به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نیرو و ورزش در مجلس رسید و پس از آن فرایند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی برگزار می شود.

 امروز هشتمین و آخرین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور است. در روزهای گذشته از میان ۱۷ وزیر معرفی شده به مجلس، موافقان و مخالفانِ ۱۵ وزیر پیشنهادی دیدگاه های خود را نسبت به برنامه های وزرای پیشنهادی  اعلام کرده اند و تنها بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نیرو و ورزش و جوانان باقی مانده است.

امروز پس از پایان بررسی صلاحیت دو وزیر باقی مانده، رای گیری نهایی برای کابینه آینده انجام خواهد شد.  

از ابتدای صبح امروز، نمایندگان مجلس کار خود را با بررسی صلاحیت حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو آغاز کردند. بیطرف دو موافق و مخالف داشت.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد در مخالفت با حبیب الله بی طرف وزیر پیشنهادی نیرو با اشاره به معضل کم آبی در کشور گفت: آقای بیطرف برنامه جامعی برای حل مشکل آب ارائه نداده و نشانی از حل مشکلات در برنامه‌های ایشان وجود ندارد.

پس از موسوی بیوکی، هادی قوامی نماینده اسفراین دیگر نماینده مخالفی بود که پشت تریبون قرار گرفت. وی در بخشی از اظهارات خود با اشاره به سدسازی های ترکیه در در زمان دولت اصلاحات گفت: مخالفت من با بیطرف به دلیل مسئله آب است. شما در دولت اصلاحات هشت سال وزیر نیرو بودید؛ در این مدت شما دچار خطای تشخیص در سرمایه گذاری شدید؛ شما باید از سیاست های دیپلماسی استفاده می کردید و وقتی که سدهای ترکیه ایجاد شد مخالفت می کردید، سدهایی که موجب ریزگردها و خشک شدن دجله و فرات شده است.

بیطرف موافق هم داشت! حسین امیری خامکانی نماینده زرند به عنوان چهره موافق با بیطرف سخنرانی کرد. وی با انقلابی و متخصص دانستن بیطرف گفت که وزیر پیشنهادی نیرو با رانت بالا نیامده و بر اساس آمار از وزرای موفق نیرو در بعد از انقلاب بوده است.

خامکانی ادامه داد: در زمان بیطرف تعادل تولید و مصرف برق بوجود آمد. خاموشی‌های خسته کننده زمان ایشان قطع شد. برق از بخش خصوصی خریده شد.

محسن علیجانی نماینده تهران هم در کنار خامکانی دیگر چهره موافق با بیطرف بود. وی در دفاع از وزیر پیشنهادی نیرو گفت: بیطرف می تواند بحران آب را به خوبی مدیریت کند، در زمان هشت سال مسئولیت وی در وزارت نیرو، زیرساخت های خوبی در این زمینه ساخته شد. بیطرف از چالش های وزارت نیرو مطلع است و برای آن ها برنامه دارد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.