| کد خبر: 142987 |

بیمه بدنه خودرو را جدی بگیریم!

اغلب افراد فقط برای خودرو خود بیمه شخص ثالث تهیه می‌کنند. شاید اگر بیمه شخص ثالث هم اجباری نبود، از خرید آن نیز خودداری می‌کردند.

تین نیوز

اغلب افراد فقط برای خودرو خود بیمه شخص ثالث تهیه می‌کنند. شاید اگر بیمه شخص ثالث هم اجباری نبود، از خرید آن نیز خودداری می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، وقتی مشکلی برایمان پیش می‌آید تازه متوجه می‌شویم که داشتن یک بیمه کامل برای خودرو چه مزایا و کاربردهایی برایمان دارد. بیمه بدنه خودرو بیمه‌ای اختیاری برای خودرو است که در برابر خسارت‌های مختلف از خودرو شما پشتیبانی می‌کند. حتی اگر ضبط خودروی شما مورد سرقت قرار بگیرد، شما می‌توانید هزینه خسارت خود را از بیمه دریافت کنید!

استعلام قیمت و خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه خودرو برخلاف بیمه شخص ثالث نرخ ثابت و استانداری ندارد و استعلام آن خیلی ساده نیست. هنگامی که شما درخواست بیمه بدنه برای خودروی خود می‌دهید، شرکت بیمه مورد نظر برای شما کارشناسی به محل اعزام می‌کند تا خودروی شما را بازدید کند. قیمت بیمه بدنه خودرو شما پس از بازدید تعیین می‌شود.

این روش سنتی خرید بیمه بدنه است. در حال حاضر روش‌های ساده‌تری هم برای استعلام قیمت و خرید بیمه بدنه وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن یا وب‌سایت بیمیتو استعلام قیمت بیمه بدنه برای خودرو خود انجام دهید؛ همچنین بیمیتو امکان خرید اینترنتی بیمه بدنه خودرو را نیز فراهم کرده است. در سامانه بیمیتو فقط کافی است اطلاعات ساده‌ای درباره خودرو خود وارد کنید و قیمت بیمه بدنه ایران ، آسیا، سامان و... را در کمترین زمان ممکن مشاهده کنید.

این روش به شما امکان مقایسه قیمت و شرایط بیمه بدنه شرکت‌های مختلف بیمه را می‌دهد؛ درحالی‌که برای استعلام قیمت و کسب اطلاعات از شرایط شرکت‌های بیمه باید به نمایندگی هر یک از این شرکت‌ها تماس گرفت و درخواست بیمه بدنه داد. پس از ارسال کارشناس و بازدید خودرو شما هر یک قیمت پیشنهادی خود را اعلام می‌کنند. استفاده از بیمیتو وقت شما را هدر نمی‌دهد و شما را به سمت یک خرید آگاهانه هدایت می‌کند.

چرا بیمه بدنه خودرو؟

پرسش اساسی که ممکن است برایمان پیش بیاید این است که تفاوت بیمه بدنه خودرو با بیمه شخص ثالث چیست؟ بیمه شخص ثالث در برابر خساراتی که به اشخاص ثالث وارد می‌شود از بیمه‌گزار حمایت می‌کند و خسارات مالی واردشده به خودروی راننده مقصر را پرداخت نمی‌کند.

بیمه بدنه مطابق پوشش‌هایی که دارد از خسارات وارد شده به خودروی مقصر نیز حمایت می‌کند؛ حتی اگر با خودروی خود به دیوار برخورد کنید، بیمه بدنه مطابق بیمه‌نامه خسارات شما را پرداخت می‌کند.

بد نیست به‌طور مختصر با پوشش‌های بیمه بدنه خودرو آشنا شویم و ببینیم این بیمه چه مزایایی برای ما ایجاد می‌کند.

بیمه بدنه خودرو را جدی بگیریم!

پوشش‌های بیمه بدنه

بیمه بدنه دارای دو دسته پوشش است: پوشش‌های اصلی و فرعی

پوشش‌های اصلی پوشش‌های اجباری بیمه بدنه هستند و تمام بیمه بدنه دارای این پوشش‌ها هستند. این پوشش‌های اصلی عبارتند از:
۱- برخورد خودرو با جسم ثابت یا متحرک
۲- سقوط و واژگونی خودرو
۳- صاعقه، آتش‌سوزی یا انفجار خودرو یا یکی از لوازم اصلی همراه آن
۴- سرقت کلی خودرو، خسارات ناشی از سرقت خودرو و خسارات ناشی از آسیب دیدن وسایل اصلی و فرعی درج شده در بیمه‌نامه در صورت سرقت

پوشش‌های فرعی پوشش‌های اختیاری بیمه بدنه هستند و بیمه‌گزار در صورت تمایل می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر آن‌ها را به پوشش‌های بیمه بدنه خود اضافه کند. این پوشش‌ها عبارتند از:
۱- خسارات وارد شده در اثر بلایای طبیعی (سیل، زلزله، آتش‌فشان و...)
۲- خسارات وارد شده در اثر استفاده خودرو در مسابقات اتومبیل‌رانی یا تست سرعت
۳- خسارات ناشی از حمل مواد اسیدی، منفجره و قابل اشتعال
۴- خسارات ناشی از پاشیده شدن رنگ، مواد شیمیایی و اسید روی خودرو
۵- سرقت جزئی (سرقت لوازم جانبی خودرو)
۶- خسارت ناشی از کاهش ارزش و افت قیمت خودرو
۷- پوشش توقف برای افرادی که با خودروی خود کار می‌کنند و در صورت توقف خودرو، بیمه هزینه خسارت وارد شده را پرداخت می‌کند.
۸- پوشش ترانزیت برای استفاده از خدمات بیمه بدنه خارج از کشور
۹- پوشش نوسانات بازار برای اینکه سرمایه مورد بیمه با نرخ تورم افزایش یابد.
۱۰- پوشش شکسته شدن شیشه بر اثر سرما
۱۱- پوشش هزینه‌های رفت‌وآمد برای زمانی که خودرو به دلیل بروز خسارت قابل استفاده نیست.
۱۲- پوشش حذف فرانشیز برای سایر پوشش‌ها. با خرید این پوشش کل خسارات تحت پوشش بیمه بدنه توسط بیمه پرداخت می‌شود در غیر اینصورت بخشی از هزینه خسارت باید توسط بیمه‌گزار پرداخت شود.
​۱۳- پوشش برخورد میخ یا اجسام نوک تیز به بدنه خودرو

همان‌طور که ملاحظه کردید بیمه بدنه حتی خسارت وارد شده در اثر کشیده شدن میخ بر خودرو و استفاده از خودرو در مسابقات اتومبیل‌رانی را هم پوشش می‌دهد. شاید بد نباشد درباره خرید بیمه بدنه خودرو کمی فکر کنیم!

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.