| کد خبر: 142258 |

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس خبر داد:

انجام پروازهای خارجی از فرودگاه رفسنجان در آینده نزدیک

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس از تکمیل و تعیین مرز هوایی شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به راه‌اندازی شبکه فیبر نوری در فرودگاه بین‌المللی رفسنجان پروازهای خارجی در آینده نزدیک از این فرودگاه راه‌اندازی می‌شود.

تین نیوز

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس از تکمیل و تعیین مرز هوایی شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به راه‌اندازی شبکه فیبر نوری در فرودگاه بین‌المللی رفسنجان پروازهای خارجی در آینده نزدیک از این فرودگاه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "احمد محمدی انارکی" عصر امروز 21 مرداد ماه در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه، اظهار کرد: یکی از شاخصه های هزاره سوم بیداری و آگاه سازی به مردم است. وقتی صحبت از دهکده جهانی می شود انسانها جزئی از آن هستند و دیوار و مرز در آینده معنی ندارد چون ارتباطات آنقدر شبکه ای عمل می کند که نمی توان منحصر شد.

وی با بیان اینکه در عصر ارتباطات یکی از کشورهای تعیین کننده هستیم که این موضوع هم مسئولیت خبرنگاران را سنگین تر و هم اهمیت کار اصحاب رسانه را نشان می دهد، ادامه داد: با عمل به تأکیدی که رهبر معظم انقلاب برای حفظ وحدت ملی دارند، می‌توانیم در حفظ منابع ملی موفق باشیم و چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهیم چراکه برخی با پرچم اسلام جنایت‌هایی در جهان انجام می‌دهند که این جنایات به پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای مستبد است و هیچ ارتباطی با اسلام ناب ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مطالبه گری مردم رفسنجان به علت نجابت آنها پایین است، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که سال‌ها این منطقه با آن دست و پنجه نرم می‌کند هنوز روی زمین مانده است به طور مثال راه‌آهن باید سالها پیش از رفسنجان عبور می‌کرد و یکی از مواردی است که باید مطرح و پیگیری می‌شد.

محمدی انارکی تصریح کرد: ما سعی بر حفظ وحدت شهرستان داریم چرا که وحدت به نفع مردم است و به دور از هر نوع جناح‌بندی آماده برطرف‌کردن مشکلات حوزه انتخابیه هستیم تا به مردم خدمت کنیم و در این راستا از هیچ توان و تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: وضعیت آب در کشور به‌ویژه استان کرمان و شهرستان رفسنجان سالهاست که بحرانی است و بدترین نقطه شمال رفسنجان است و علاوه بر آن 40 هزار هکتار اراضی فاقد سند در دو شهرستان رفسنجان و انار به روش غرق‌آبی آبیاری می‌شوند.

محمدی انارکی ادامه داد: از این 40 هزار هکتار 36 هزار هکتار در شهرستان رفسنجان و مابقی در شهرستان انار قرار گرفته که از محل ماده سه قرار است تسهیلاتی از طریق جهاد کشاورزی برای آبیاری نوین به این میزان زمین اختصاص یابد تا در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در برنامه ششم توسعه یک‌هزار و 500 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی در نظر گرفته شده که امیدواریم امسال بتوانیم جذب بیشتری برای شهرستان داشته باشیم.

وی در خصوص معرفی کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه انتظار داشتیم کابینه قوی‌تری معرفی شود، افزود: در مجموع بجز چند وزیر که در حال بررسی هستیم امیدواریم کابینه خوب و قوی داشته باشیم.

محمدی انارکی با بیان اینکه مالیات استان کرمان نسبت به سال گذشته 31.5 درصد افزایش یافته بود، عنوان کرد: در این خصوص بحث و بررسی کردیم و با رایزنی آن را پایین آوردیم. افزایش مالیات برای استان کرمان در حالی بود که در این استان درآمد کاهش یافته و خشکسالی حاکم است لذا می‌طلبید نسبت به کاهش آن تلاش کنیم، این میزان مالیات نسبت به سال 92 حدود 60 درصد افزایش یافته بود که خوشبختانه تلاشهای ما نتیجه داد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در ادامه با بیان اینکه بودجه سالن ورزشی 9 دی را گرفتیم که امسال تکمیل می‌شود، افزود: همچنین از محل 27 صدم درصد ارزش‌افزوده مبلغ خوبی برای ورزش و جوانان گذاشتیم که امیدوارم جذب خوبی برای شهرستان‌های رفسنجان و انار داشته باشیم.

محمدی انارکی با اشاره به اینکه جاده نوق به انار تا دو، سه سال آینده دوبانده خواهد شد، در پاسح به ایسنا در خصوص احداث بیمارستان تامین اجتماعی در رفسنجان، عنوان کرد: پلی‌کلینیک تأمین اجتماعی رفسنجان که بودجه آن دیده شده در 4 هزار و 200 متر زمین انتهای خیابان امیرکبیر احداث می‌شود که امروز در همین زمینه جلسه‌ای برگزار و به زودی این ساخت این پلی کلینیک آغاز می‌شود. در شهرستان رفسنجان 174 هزار نفر و در شهرستان انار 25 هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی بر حادثه‌خیز بودن جاده رفسنجان - زرند که جاده‌ای بین شهری و مهم است، اذعان کرد و گفت: برای دوبانده‌شدن این جاده رایزنی کردیم و یکی از نیازهای مهم شهرستان است که باید برآورده شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس از تکمیل و تعیین مرز هوایی شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به انجام فیبر نوری در فرودگاه بین‌المللی رفسنجان پروازهای خارجی در آینده نزدیک از این فرودگاه راه‌اندازی می‌شود.

محمدی انارکی افزود: روشنایی ورودی روستای هرمزدآباد امسال انجام می‌شود و برای ورودی عبدالله آباد که مسیری پرخطر است از همین امروز پیگیری نتیجه‌بخشی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه در پاسخ به خبرنگاری که از وی درباره مراسم تحلیف رئیس‌جمهور و حواشی آن سوال کرد، اظهار کرد: حضور بیش از 100 هیأت در سطوح مختلف از کشورهای مختلف جهان در این مراسم مایه افتخار و آبروی نظام جمهوری اسلامی بود و این موضوع برای منافع ملی و کشور مهم بود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس خاطرنشان کرد: بحث سلفی‌گرفتن که حواشی در پی داشت کاملا اتفاقی بود و من از سمت چپ که وارد شدم اصلا خانم موگرینی را ندیدم و تنها با آقای قشقاوی در حال شوخی بودم و اصلا نگاهم به دوربین نبود که عکس گرفته شد و آن حواشی را در پی داشت.

انارکی‌محمدی در ادامه بیان کرد: مملکت ما قانون دارد و بعضی کارها به مصلحت نظام است در مورد سران فتنه ما تصمیم‌گیر نیستیم و کاری به این قضیه نداریم و به امر شورای عالی امنیت ملی تمکین می‌کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ساماندهی بیش از 60 هزار تبعه افغانستانی در شهرستان خبر داد و یادآور شد: اردوگاه افاغنه حصارکشی شده و ورود و خروج به اردوگاه کاملا کنترل‌شده خواهد بود، همچنین اتباعی که در بافت فرسوده مرکز شهر ساکن شده‌اند ساماندهی می‌شوند و تمام افاغنه غیرمجاز باید کارت کار دریافت کنند و تمام هزینه‌ها از جمله مالیات و عوارض را همچون شهروندان ایرانی پرداخت کنند.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.