| کد خبر: 141585 |

◄ یک پیشنهاد برای حفظ محیط زیست قشم: استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی در جزیره

در اروپا در مکان‌های توریستی، خودروهای هیبریدی و برقی اجاره‌ای ارزان قیمت راه‌اندازی شده تا هم مردم راحت جابجا شوند و هم محیط زیست آسیب نبیند.

تین نیوز

 مدتی پیش معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان ‌این که آنچنان که برای پل خلیج فارس برنامه‌ریزی شده، قرار است این پل کاربرد جاده‌ای و ریلی داشته باشد، اظهار داشت: می‌توان در این زمینه ابتکاری به خرج داد و کاربرد پل را فقط ریلی کرد.

مهرداد تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز  افزود: اما اگر طبق تعریفی که برای پل خلیج فارس شده است، در کنار خط ریلی، مسیر عبور خورو هم تعبیه شود یعنی جاده و راه‌آهن در کنار هم باشند، مطمئنا کاربرد این پل خودرو محور خواهد شد و جزیره‌ای که هم اکنون تردد به آن با هواپیما و کشتی انجام می‌شود، محل جولان خودروهای شخصی شده و بدین ترتیب از شرایط فعلی خود خارج خواهد شد.

معاون وزیر راه با بیان این‌که اتفاقی که در چند سال اخیر در کشور رخ داده بیانگر آن است که سفرهای درون و برون شهری خودرو محورتر شده است، افزود: پیامد این خودرو محوری افزایش آلودگی هوا، ترافیک مسیرهای درون و برون شهری و تصادفات رانندگی و ... است.

تقی‌زاده با بیان این‌که اگر در پل خلیج فارس هم حمل‌و‌نقل جاده‌ای و هم حمل‌و‌نقل ریلی تعبیه شود، مطمئنا بخش جاده‌ای سهم بیشتری از حمل‌ونقل را از آن خود خواهد کرد که جدای از افزایش تصادفات، مشکلات عدیده‌ای برای خود قشم هم ایجاد می‌کند، گفت: پیشنهاد این است که در پل خلیج فارس فقط سیستم حمل‌ونقل ریلی مسافری و باری در نظر گرفته شود تا میزان تردد خودروها برای حفظ شرایط زیستی آن، زیاد نشود.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود نوشت: جدیدا قطارها، خودروها را با خود حمل می‌کنند و در صورتی که کاربری پل خلیج فارس فقط ریلی باشد،  مسافران با قطار خودروهایشان را وارد جزیره خواهند کرد.

وی افزود: برای جلوگیری از این کار در اروپا محدودیت‌های سنگین گذاشته شده و در مکان‌های توریستی، خودروهای هیبریدی و برقی اجاره‌ای ارزان قیمت راه‌اندازی شده تا هم مردم راحت جابجا شوند و هم محیط زیست آسیب نبیند.

این کاربر تاکید کرد: چرا ما همین کار را انجام ندهیم و خودروهای هیبریدی با اجاره ارزان در جزایر راه‌اندازی نکنیم تا برای مردم حمل خودروی شخصی صرفه اقتصادی نداشته و جذاب نباشد.

وی با بیان این‌که مطمئنا گردش با خودروی هیبریدی دلپذیرتر از خودروهایی مثلا پراید و پژو است، اظهار داشت:  ایجاد شرایط رقابت در بین شرکت‌های خصوصی اجاره خودرو نیز می‌تواند به این اقدام رونق دهد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    با عرض سلام و خدا قوت
    ایده خوبی هست با توجه به اینکه زاه اندازی پل خلیج فارس تا چندین سال اینده وجود ندارد هم اکنون نیز می توان این ایده را برای خودرو هایی که با شناور به جزیزه حمل میشوند را اجرایی کردالبته هم اکنون نیز عوارض ورود خودرو به جزیره قابل توجه می باشد.هر خودرو سواری50تا60هزار تومان.که باز هیچ گونه بازدارندگی ایجاد نکرده است