| کد خبر: 141388 |

رکوردشکنی خودروی برقی تسلا و طی هزارکیلومتر با یک بار شارژ

در حالی که اکثر خودروهای برقی با تنها یک بار شارژ حداکثر قادر به طی مسافتی بین 300 تا 400 کیلومتر هستند، رکوردی بی سابقه در این زمینه در کشور ایتالیا به ثبت رسیده است.

تین نیوز

در حالی که اکثر خودروهای برقی با تنها یک بار شارژ حداکثر قادر به طی مسافتی بین 300 تا 400 کیلومتر هستند، رکوردی بی سابقه در این زمینه در کشور ایتالیا به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، یک راننده عضو باشگاه مالکان تسلا در ایتالیا توانسته رکورد جدیدی را با خودروی Model S P۱۰۰D ساخت این شرکت به ثبت رسانده و با یک بار شارژ آن 1078 کیلومتر را بپیماید. رکورد قبلی ثبت شده در این زمینه 900 کیلومتر بوده است.

این راننده 29 ساعت برای ثبت رکورد یادشده در جاده های منطقه سالرنو در جنوب ایتالیا رانندگی کرده است. یکی از علل کسب این موفقیت استفاده از تایرهای دارای مقاومت پایین در زمان لمس سطح جاده بوده که باعث شده میزان مصرف برق در زمان حرکت این خودرو کاهش بیشتری یابد.

متوسط سرعت حرکت خودروی مذکور در این سفر 40 کیلومتر در ساعت بوده است. بنابراین اگر از خودروهای برقی تسلا برای حرکت با سرعت بالا استفاده شود، شارژ باتری آنها در مدت بسیار کوتاه تری به پایان می رسد.

کارشناسان معتقدند این دستاورد نشان دهنده توانمندی های بالای خودروهای برقی است و ثابت می کند آنها در رقابت با خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز برتری دارند. میزان برق مصرف شده توسط این خودرو ۹۸.۴ کیلو وات ساعت است که معادل مصرف 8 لیتر بنزین است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.