| کد خبر: 141359 |

عضو کمسیون حمل‌ونقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان مطرح کرد:

◄ اهمیت شناخت جایگاه ترانزیت در اقتصاد کشور

ایجاد مدیریتی واحد به‌عنوان متولی بخش صنعت حمل‌ونقل بین‌المللی از اولویت‌های این صنعت است و عدم شناخت مسئولان دولتی از جایگاه ترانزیت به‌عنوان یک صنعت‌ کارآفرین از رشد و بالندگی این صنعت جلوگیری کرده است.

تین نیوز

ترانزیت و رشد آن در صنعت حمل‌ونقل کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد که برای ایجاد یک رشد متوازن، به ارتقای سطح کیفی همه آن عوامل نیازمندیم. تعدد مراکز تصمیم‌گیر یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش ترانزیت است که منجر به عدم رشد متوازن این صنعت نیز شده است. در این رابطه، گفت‌وگوی کوتاهی با یکی از فعالان صنعت حمل‌ونقل بین‌المللی داشته‌ایم که در ادامه می‌آید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان، دین‌محمد فیض‌محمدی در این‌باره عنوان کرد: ایجاد مدیریتی واحد به‌عنوان متولی بخش صنعت حمل‌ونقل بین‌المللی از اولویت‌های این صنعت است و عدم شناخت مسئولان دولتی از جایگاه ترانزیت به‌عنوان یک صنعت‌ کارآفرین از رشد و بالندگی این صنعت جلوگیری کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اتاق بازرگانی می‌تواند در آینده به‌عنوان متولی ترانزیت و نهاد تاثیرگذارِ بخش خصوصی مشخص شود، این ارگان را بهترین گزینه برای پررنگ‌تر شدن کمیته 76 و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دانست.

دین‌محمد فیض‌محمدی در ادامه کشور ترکیه را بهترین الگوی منطقه خاورمیانه و حتی اروپا دانست و افزود: از دلایل رشد صنعت حمل‌ونقل در کشور ترکیه شناخت جایگاه ترانزیت در ارزآوری و اشتغال‌زایی توسط دولت ترکیه است.

وی ادامه داد که وجود ناوگان تازه‌نفس در کشور ترکیه این امکان را فراهم آورده که شرکت‌های حمل‌ونقلی به‌راحتی قراردادهای 6 ماه یا حتی بیشتر با شرکت‌های بزرگ دنیا منعقد کنند ولی در ایران شرکت‌های حمل‌ونقلی حتی قرارداد 2 تا 6 ماهه هم نمی‌توانند تنظیم کنند و توان رقابت از کشورها صلب شده است.

همچنین رئیس کمیته ترانزیت و حمل‌ونقل انجمن افزود: باید با کپی‌برداری مناسب از الگوهای منطقه و آموزش مناسب و دادن تسهیلات این امکان را برای شرکت‌های حمل‌ونقلی ایجاد کنند و تنها در این صورت است که می‌توان تا حدی در این صنعت رشد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.