| کد خبر: 141320 |

واگذاری 25 هکتار زمین به شهرداری قم برای احداث متروی پردیسان

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: برای احداث پروژه مترو در منطقه پردیسان 25 هکتار زمین در اختیار شهرداری قم قرار خواهد گرفت و این تصمیم در کارگروه و شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: برای احداث پروژه مترو در منطقه پردیسان 25 هکتار زمین در اختیار شهرداری قم قرار خواهد گرفت و این تصمیم در کارگروه و شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است.

حسن صبوری امروز با اشاره به اجرای پروژه متروی قم اظهار کرد: برای احداث این پروژه در منطقه پردیسان 25 هکتار زمین در اختیار شهرداری قم قرار خواهد گرفت، این تصمیم در کارگروه و شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است تا عملیات اجرایی خط بی متروی قم زودتر شروع شود.

وی ادامه داد: طرح اداره راه و شهرسازی استان قم برای بلوار امام علی(ع) در منطقه پردیسان تکمیل شده و این پروژه از سال گذشته مشاوره داشته است و باید هر چه زودتر به نتیجه برسد، در این راستا طرح بلوار امام علی(ع) طی روزهای آینده به مناقصه گذاشته می‌شود و وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: برای اینکه مسیر پردیسان به سوی جاده اراک ادامه پیدا کند، یک تقاطع غیر هم سطح به طول سه کیلومتر پیش بینی شده است، این پروژه اکنون در  مرحله کار کارشناسی و مشاوره است تا پس از آن وارد مرحله تملک مسیر برای اجرای پروژه شویم.

صبوری با اشاره به وضعیت پروژه پل پردیسان اظهار کرد: احداث این پروژه از هشت سال پیش آغاز شد و در ابتدا تملک پروژه به عهده شهرداری و احداث آن به عهده اداره راه و شهرسازی قرار گرفت، مشکل اصلی پروژه پل پردیسان بحث تملکات آن است و شهرداری باید بحث تملکات پل پردیسان را نهایی کند.

وی ادامه داد: پیمانکار پل پردیسان هشت ماه پیش با درخواست ماده 48 به دنبال رها کردن این پروژه بود، چون هر بار که کار را در پل پردیسان شروع می‌کند، مالکان مانع از ادامه پروژه می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: اگر تملکات لوپ چهارم پل پردیسان صورت نگیرد، تنها می‌توانیم که از 60 درصد این پل بهره برداری کنیم، در آن صورت تنها کسانی که می‌خواهند از شهر قم به سمت پردیسان بروند، می‌توانند از پل پردیسان استفاده کنند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.