| کد خبر: 141305 |

یک بام و دو هوای شهرداری در اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها

بهارستان نشینان با انتقاد از اینکه موتورسیکلت ها 8 برابر خودروها آلایندگی ایجاد می کنند بر این باورند شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها به جای درآمدزایی باید به دنبال ساماندهی باشد.

تین نیوز

بهارستان نشینان با انتقاد از اینکه موتورسیکلت ها 8 برابر خودروها آلایندگی ایجاد می کنند بر این باورند شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها به جای درآمدزایی باید به دنبال ساماندهی باشد.

گل زری فرخنده بخش ؛ طی هفته های اخیر مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری از آغاز ثبت نام موتورسیکلت های پایتخت برای اخذ مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک به منظور ساماندهی موتورسیلکت ها در محدوده طرح ترافیک و همچنین جلوگیری از آلایندگی هوا در هسته مرکزی شهر خبر داد که بر اساس این مصوبه تمامی راکبان و مالکان موتورسیکلت های شهر تهران که قصد تردد در محدوده طرح ترافیک دارند، باید به منظور دریافت مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک در سامانه ثبت نام کنند.

این مقام مسئول هزینه روزانه ورود موتورسیکلت به محدوده طرح ترافیک پایتخت را 800 تومان عنوان کرد و گفت: این مبلغ در لایحه اخذ عوارض محدوده طرح ترافیک سال 96 به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده است .

وحید حسینی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بر این باور است که یکی از بحرانی‌ترین دوره‌های آلودگی هوای تهران طی سال‌های اخیر، از 21 آذر تا 10 دی ماه سال 94 رخ داد که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره به بررسی نقش موتورسیکلت‌ها پرداخته که بر اساس نتایج بدست آمده، موتورسیکت های در حال تردد در محدوده طرح کاهش(زوج و فرد) تا 20درصد در غلظت ذرات معلق تاثیر داشته ­اند .

نمایندگان تاکید دارند هدف و مقصود شهرداری از اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها باید ساماندهی و نظم بخشی به موتورسواران در نقاط پرترافیک و همچنین منافع عمومی باشد نه اینکه از این طریق به دنبال درآمدزایی و منافع شخصی باشد.

طبق نظر برخی نمایندگان سه میلیون و 500 هزار موتورسیکلت در کلانشهر تهران وجود دارد که در محدوده طرح ترافیک و دیگر مناطق پایتخت ازدحام زیادی از سوی این وسیله نقلیه مشاهده می شود به گونه ای که عبور و مرور عابران پیاده را با مشکل مواجه کرده و شاهد تردد لجام گسیخته آنها در پیاده رو و خیابان ها هستیم از این رو با این اقدام می توان تا حدودی عبور و مرور آنها را ضابطه مند و قانونمند کرد.

بهارستان نشینان بر این باورند در تردد موتوسواران پایتخت هیچ گونه محدودیتی وجود نداشته و ضروری است با ساماندهی اجازه تردد به راکبان موتوسوار در هر نقطه ای از شهر داده نشود زیرا این وسیله نقلیه با تردد بی ضابطه در سطح شهر آلودگی صوتی و زیست محیطی زیادی را ایجاد کرده و از سویی با انجام سبقت های خطرناک و تردد در پیاده روها جان خود و شهروندان را به خطر می اندازند در کنار این نیاز است متولیان نسبت به تدوین طرح جامع ساماندهی موتورسواران پایتخت اقدام کنند .

در این باره مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به آغاز طرح ثبت نام موتورسیکلت ها برای دریافت مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک، گفت: در تهران 4 میلیون خودرو و حدود 5/3 میلیون موتورسیکلت تردد می کند. با توجه به اینکه تعداد بسیار کمی (شاید کمتر از 200 هزار خودرو) حق ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند و از آنجاکه موتورسیکلت ها تنها وسیله کار در مرکز شهر برای حمل بار سبک و کم حجم، غذا و حتی در ساعات پیک ترافیک مسافر هستند، محدود کردن ناگهانی تردد آنها شدنی به نظر نمی رسد و بهتر است این طرح به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا شود.

برخی نمایندگان نیز معتقدند طرح مذکور باید به صورت پایلوت و آزمایشی در نقاطی از تهران اجرایی و سپس در صورت دستیابی به نتایج مطلوب در تمامی نقاط تهران عملیاتی شود و به دلیل آنکه اغلب افرادی که از موتور استفاده می کنند از اقشار ضعیف جامعه بوده که موتور وسیله امرار معاش آنها است بنابراین باید در این مسیر به گونه ای گام برداشت که آسیبی متوجه تامین معیشت این قشر نشود.

سلحشوری: یک‌بام و دوهوای شهرداری در اجرای طرح‌ ترافیک موتورسیکلت از ساماندهی تا درآمد زایی/تردد 3 میلیون و 500 هزار موتور سیکلت در تهران

پروانه سلحشوری ، عضو مجمع نمایندگان استان تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، درباره طرح ترافیک موتورسیکلت های پایتخت با بیان وجود سه میلیون و 500 هزار موتورسیکلت در این کلانشهر، گفت: در محدوده طرح ترافیک و دیگر مناطق پایتخت ازدحام زیادی از سوی این وسیله نقلیه مشاهده می شود به گونه ای که عبور و مرور عابران پیاده را با مشکل مواجه کرده و شاهد تردد لجام گسیخته آنها در پیاده رو و خیابان ها هستیم از این رو با این اقدام می توان تا حدودی عبور و مرور آنها را ضابطه مند و قانونمند کرد.

پروانه سلحشوری 340 675 6/6/2016 12:08:20 PM http://media.icana.ir/Image/2016/06/201606103598514525_Orig.jpg http://media.icana.ir/Image/2016/06/201606103598514525_Thum.jpg

پروانه سلحشوری

هدف شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها باید ساماندهی باشد نه درآمدزایی

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هدف شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها باید ساماندهی باشد نه درآمدزایی، افزود: مقصود و هدف شهرداری از اجرای این طرح تنها باید ساماندهی و انضباط بخشی به موتوسوران در نقاط پرترافیک و همچنین تامین منافع عمومی باشد نه اینکه از این طریق به دنبال درآمدزایی و منافع شخصی باشد.

تاکید بر لزوم ساماندهی موتورسواران پایتخت

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی موتورسواران پایتخت، تصریح کرد: سالانه تعداد زیادی از راکبان موتورسوار جان خود را از دست می دهند به گونه ای که خطر مرگ با این وسیله نقلیه 20 برابر خودرو بوده از این رو انضباط بخشی به تردد آنها و کاهش ترافیک تهران نیازمند ساماندهی و اجرای طرح ترافیک است.

تردد 70 درصد موتورسیکلت ها در تهران برای امرار معاش است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تردد 70درصد موتورسیکلت ها در تهران برای امرار معاش است، تصریح کرد: فرهنگ کار با موتور باید در کشور رایج شده و در این رابطه آیین نامه ای تدوین شود.

موتورسیکلت ها 8 برابر خودروها آلایندگی ایجاد می کنند/ تدوین لایحه ساماندهی موتورسیکلت ها در دستور کار شهرداری و پلیس راهور قرار گیرد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با یادآوری اینکه موتورسیکلت ها 8 برابر خودروها آلایندگی ایجاد می کنند با تاکید بر اینکه تدوین لایحه ساماندهی موتورسیکلت ها باید در دستور کار شهرداری و پلیس راهور قرار گیرد، گفت: تعداد موتورسیکلت ها در پایتخت روز به روز در حال افزایش بوده بنابراین افزایش تعداد آنها ناهنجاری ها و بی نظمی های را در پایتخت به همراه دارد که در این رابطه نیاز است لایحه ساماندهی آنها هر چه سریع تر تدوین شود.

ذوالقدر: اعمال طرح ترافیک اقدامی موثر در ضابطه‌مند کردن تردد موتورسواران/ طرح جامع ساماندهی موتورسواران تدوین شود

سیده فاطمه ذوالقدر ، عضو مجمع نمایندگان استان تهران هم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با انتقاد از انجام تخلفات بی شمار از سوی موتورسواران پایتخت اعمال طرح ترافیک برای موتورسیکت ها را اقدامی موثر در جلوگیری از تردد بی ضابطه این وسیله نقلیه در تمامی نقاط شهری دانست و گفت: متاسفانه افزایش تعداد موتورسواران منجر به افزایش تخلفات از سوی این قشر شده به گونه ای که در تمامی مناطق شلوغ و پرازدحام تهران به ویژه منطقه 12 شاهد تردد غیرقانونی راکبان موتورسوار هستیم بنابراین اجرای طرح ترافیک موتوسواران می تواند اقدامی موثر در ساماندهی و قانونمند کردن راکبان موتورسوار باشد.

فاطمه ذوالقدر 340 675 8/8/2016 1:05:19 PM http://media.icana.ir/Image/2016/08/201608103588719773_Orig.jpg http://media.icana.ir/Image/2016/08/201608103588719773_Thum.jpg سیده فاطمه ذوالقدر

فاطمه ذوالقدر

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از سهم بالای موتوسواران در آمار تصادفات با تاکید بر اینکه اعمال طرح ترافیک برای موتورسیکلت ها ساماندهی این وسیله نقلیه را به دنبال دارد، گفت: سبقت های خطرناک و انجام حرکات نمایشی، تضییع حقوق عابران، عدم استفاده از کلاه ایمنی و عبور از چراغ قرمز از جمله تخلفات بی شمار و گسترده راکبان موتورسوار است که شهرداری و پلیس راهور باید به آنها توجه کافی داشته و در جهت ساماندهی آنها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در تردد موتوسواران پایتخت هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد با تاکید بر لزوم تدوین طرح جامع ساماندهی، ادامه داد: ضروری است با ساماندهی اجازه تردد به راکبان موتوسوار در هر نقطه ای از شهر داده نشود زیرا این وسیله نقلیه با تردد بی ضابطه در سطح شهر آلودگی صوتی و زیست محیطی زیادی را ایجاد کرده و از سویی با انجام سبقت های خطرناک و تردد در پیاده روها جان خود و شهروندان را به خطر می اندازند؛ نیاز است متولیان نسبت به طرح جامع ساماندهی موتورسواران پایتخت اقدام کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر اینکه تردد 70 درصد موتورسیلکت ها در پایتخت برای امرار معاش و تامین معیشت است، تصریح کرد: طرح ترافیک و زوج و فرد در مورد وسایل حمل ونقلی مانند تاکسی نیز اعمال می شود بنابراین نمی توان به دلیل اینکه موتور وسیله امرار معاش برخی افراد است نسبت به ساماندهی و تخلفات صورت گرفته از سوی راکبان موتورسوار بی توجه بود؛ البته در این رابطه بهتر است کمیته ای تشکیل و نسبت به بررسی دقیق طرح ترافیک موتورسیکلت ها اقدام تا منافع جامعه هدف تامین شود؛

عضو مجمع نمایندگان استان تهران درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه هدف شهرداری از اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها درآمدزایی است، تصریح کرد: به نظر می رسد هدف اصلی شهرداری از تحقق این موضوع ساماندهی باشد نه درآمدزایی و منفعت طلبی شخصی، البته در این رابطه بهتر است کارشناسان به این موضوع ورود کرده و نظر دهند.

عزیزی: اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها نیازی به مصوبه شورای شهر تهران ندارد/ حمایت مجلس از اجرای کامل طرح

عبدالرضا عزیزی ، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با تاکید بر ضرورت اعمال طرح ترافیک برای موتورسیکلت های قانون گریز پایتخت، گفت: با توجه به تخلفاتی بی شماری که از ناحیه راکبان موتورسوار سر می زند، نیاز است ساماندهی و کاهش تردد آنها در دستور کار قرار گیرد.

عبدالرضا عزیزی 340 675 7/4/2016 12:35:37 PM http://media.icana.ir/Image/2016/07/201607101981351396_Orig.jpg http://media.icana.ir/Image/2016/07/201607101981351396_Thum.jpg عبدالرضا عزیزی

عبدالرضا عزیزی

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه موتورسواران با انجام حرکات نمایشی و سبقت های خطرناک سلامت خود و شهروندان را به خطر انداخته اند، تصریح کرد: در حقیقت این افراد به هیچ قاعده، ضابطه و قانونی پایبند نبوده و قانون واژه ای بی معنا برای آنها به شمار می رود.

وی افزود: با وجود اینکه ورود راکبان موتوسوار به اتوبان ها غیرقانونی است اما همچنان شاهد تردد آنها در اتوبان ها هستیم و علاوه بر این با تردد در پیاده روها مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده اند بنابراین ساماندهی و کاهش تردد و اعمال طرح ترافیک در مورد آنها می تواند تنها راهکار کاهش تخلفات باشد.

موتورسیکلت ها نقش عمده ای در افزایش آلایندگی زیست محیطی و صوتی پایتخت دارند/ طرح ترافیک موتورسیکلت ها نیازی به تایید و مصوبه شورای شهر ندارد

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، با بیان اینکه موتورسیکلت ها نقش عمده ای در افزایش آلایندگی زیست محیطی و صوتی پایتخت دارند در رابطه با اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر اینکه اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها غیرقانونی است، تصریح کرد: این طرح منطقی و قانونی بوده و هیچ نیازی به مصوبه و تایید شورای شهر ندارد از این رو می طلبد هر چه سریع تر اجرایی شود زیرا ساماندهی موتورسیکلت ها مطالبه جدی شهروندان تهرانی است.

مجلس از اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها حمایت می کند

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مجلس از اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها حمایت می کند، تصریح کرد: مجلس از هیچ کوششی برای اجرای این طرح فروگذار نخواهد کرد.

اولادقباد: برخوردهای مقطعی با موتورسواران کارساز نیست/ تردد موتورسواران پایتخت باید ضابطه مند و محدود شود

فریده اولادقباد ، نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با ارزیابی مثبت اجرای طرح ترافیک موتورسیلکت های پایتخت، گفت: این طرح می تواند ساماندهی و انضباط بخشی به موتورسواران را در پی داشته باشد؛ البته بهتر است در کنار این طرح، طرح جامعی نیز برای ساماندهی موتورسواران طراحی و تدوین شود تا تخلفات آنها به حداقل برسد.

فریده اولادقباد 340 675 7/11/2016 12:37:53 PM http://media.icana.ir/Image/2016/07/201607106497964486_Orig.jpg http://media.icana.ir/Image/2016/07/201607106497964486_Thum.jpg فریده اولادقباد

فریده اولادقباد

راکبان موتورسیکلت ها قانون را رعایت نمی کنند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه موتورسواران پایتخت قانون را رعایت نمی کنند، گفت: راکبان موتورسوار به هیچ وجه به قوانین پایبند نیستند و با عبور از چراغ قرمز، پیاده روها، عدم استفاده از کلاه ایمنی، سبقت های خطرناک و انجام حرکات نمایشی جان خود و شهروندان را در معرض خطر قرار می دهند.

تخلفات موتورسواران در حال افزایش بوده و هیچ نظارتی هم بر عملکرد آنان انجام نمی شود

وی با انتقاد از اینکه تخلفات موتورسواران تهران در حال افزایش بوده و هیچ نظارتی هم بر عملکرد آنان انجام نمی شود، تصریح کرد: در سفری که به شرکت مالزی داشتم موتورسواران یونیفرم هایی به تن داشته و دارای کلاه ایمنی بودند و در واقع این افراد وظیفه حمل ونقل کالا و دیگر امور را به عهده داشتند و تحت نظارت شرکت هایی فعالیت می کردند این در حالی است که در کشور ما هیچ نظارتی بر فعالیت موتورسواران انجام نشده و بر همین اساس تخلفات آنها در حال افزایش است.

برخوردهای مقطعی با موتورسواران کارساز نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه برخوردهای مقطعی با موتورسواران کارساز نیست، تصریح کرد: هر چند شاهد تخلفات زیادی از سوی راکبان موتورسوار هستیم اما متاسفانه با این تخلفات برخورد جدی نمی شود و به نوعی راکبان قانون را دور می زنند.

راکبان موتورسوار نقش زیادی در تصادفات رانندگی پایتخت دارند

اولادقباد با انتقاد از اینکه راکبان موتورسوار نقش زیادی در تصادفات رانندگی پایتخت دارند، افزود: سالانه تعداد زیادی از راکبان و همچنین شهروندان جان خود را از این طریق از دست می دهند و در کنار این آلودگی صوتی و زیست محیطی زیادی ایجاد می کنند.

نظارت پلیس بر عملکرد موتوسواران پایتخت باید تشدید شود

وی با یادآوری اینکه نظارت پلیس بر عملکرد موتورسواران پایتخت باید تشدید شود، گفت: هر چند تردد اغلب موتورسواران برای تامین معیشت است اما نمی توان تخلفات آنها را نادیده گرفت و نسبت به ساماندهی آنها بی توجه بود.

ساماندهی جامع موتورسواران پایتخت باید در دستور کار قرار گیرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ساماندهی جامع موتورسواران پایتخت باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: تمامی پارامترها و شاخص هایی که به موتورسواران مربوط است باید در این طرح در نظر گرفته شده به گونه ای که مبنای فعالیت تمامی آنها مشخص شود.

موتورسواران نباید در تمامی نقاط پایتخت به راحتی تردد کنند

نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران با یادآوری اینکه موتورسواران نباید در تمامی نقاط پایتخت به راحتی تردد کنند، تصریح کرد: باید در تردد موتورسواران محدودیت ایجاد شده و تردد آنها ضابطه مند شود و به نحوی نباشد که شاهد تردد آنها در تمامی نقاط شهری باشد زیرا این وسیله نقلیه نقش زیادی در افزایش ترافیک پایتخت دارد.

بادامچی: طرح ترافیک موتورسیکلت‌های پایتخت به صورت پایلوت انجام شود/موتورسیکلت 8 برابر خودرو آلودگی ایجاد می‌کند

محمد رضا بادامچی ، عضو مجمع نمایندگان استان تهران هم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با بیان اینکه با توجه به تردد بی ضابطه موتورسواران اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها ضروری به نظر می رسد، گفت: در وهله اول بهتر است این طرح به صورت پایلوت و آزمایشی در نقاطی از تهران اجرایی و سپس در صورت دستیابی به نتایج مطلوب در تمامی نقاط تهران اجرایی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تردد دو میلیون و 500 هزار موتورسیکلت کاربراتوری در پایتخت با بیان اینکه این وسیله نقلیه 8 برابر خودروها آلایندگی ایجاد می کنند، گفت: اغلب افرادی که از موتور استفاده می کنند از اقشار ضعیف جامعه بوده که موتور وسیله امرار معاش آنها است و این موضوع باید در ساماندهی موتورسواران مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از سویی با توجه به انجام تخلفات بی شمار از سوی راکبان موتورسوار و همچنین تاثیر بالای موتورسیکلت ها در آلایندگی هوای تهران ساماندهی و نظم بخشی به آنها باید در دستور کار قرار گیرد و به نظر می رسد هدف شهرداری از اجرای طرح ترافیک نیز این امر باشد البته باید در این مسیر به گونه ای گام برداشت که آسیبی متوجه تامین معیشت این قشر نشود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای ساماندهی موتورسواران باید تدابیر مناسبی اتخاذ شود، تصریح کرد: بهتر است متولیان در مجمع نمایندگان تهران حاضر شده و در رابطه با چگونگی اجرای طرح ترافیک موتورسواران توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کنند.

عضو مجمع نمایندگان تهران افزود: به طور قطع مجمع نمایندگان حمایت های لازم را از متولیان برای اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت ها به عمل خواهند آورد .

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.