| کد خبر: 141282 |

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

لزوم توجه بیشتر به جغرافیای اقتصادی و برندسازی حمل‌ونقل در فارس

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس گفت: مطالعه جغرافیای اقتصادی و برندسازی همراه با مزیت‌های رقابتی آن که زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بهینه با رویکرد جدی به مباحث اقتصاد مقاومتی در استان باشد از اولویت‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس گفت: مطالعه جغرافیای اقتصادی و برندسازی همراه با مزیت‌های رقابتی آن که زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بهینه با رویکرد جدی به مباحث اقتصاد مقاومتی در استان باشد از اولویت‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، نشست کمیته تخصصی تجارت، حمل‌و نقل و ترانزیت کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس برگزار شد.

در این نشست که با دستور کار بررسی عملکرد و برنامه‌های کمیته حمل‌و‌نقل جاده‌ای، بحث و تبادل نظر پیرامون اهمیت جا‌به‌‌جایی کالا توسط ناوگان کانتینری و یخچال‌دار استان به‌ویژه صادرات به کشور قطر تشکیل شد  هر یک از اعضا که نماینده بخش‌ها و اصناف مختلف بودند به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

علیرضا سیاهپور در این نشست گفت: بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان با آمادگی کامل می‌تواند در ایجاد بستر مناسب صادرات انواع محصولات و تولیدات داخلی مؤثر واقع شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس افزود: تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای یخچال‌دار متشکل از چهار شرکت فعال استان که در حال حاضر بیش از ۸۰ دستگاه انواع کامیون یخچال‌دار را تحت پوشش دارد، به عنوان عامل مهم ایجاد تعادل در جابه‌جایی حمل‌و‌نقل جاده‌ای  بارهای وارداتی و صادراتی است که قطعاً به عنوان یک مزیت مهم اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی ادامه داد: مطالعه جغرافیای اقتصادی و برندسازی همراه با مزیت‌های رقابتی آن که زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بهینه با رویکرد جدی به مباحث اقتصاد مقاومتی در استان شود از اولویت‌هایی است که نیاز به توجه بیش از پیش دارد.

سیاهپور ضمن تشریح نحوه عملکرد شرکت‌های حمل‌و‌نقل کالای استان عنوان کرد: استان فارس در زمینه تعداد ناوگان و تعداد راننده حرفه‌ای و بخش‌های دیگر حمل‌و‌نقل کالا، رتبه‌های اول تا سوم را در اختیار دارد و با توجه به راننده- مالک بودن بخش زیادی از ناوگان، نقش شرکت‌های حمل‌و‌نقل کالا ، صدور بارنامه است.

وی در خصوص سیمای حمل‌و‌نقل کالا پس از تغییرات بنیادین و در صورت برندسازی گفت: پس از اینکه سیستم حمل‌و‌نقل جاده‌‌ای کالا از این سیستم سنتی به حالت مدرن تبدیل شود و برندسازی به شکل درست صورت گیرد، در یک فضای سالم رقابتی شرکت‌ها کیفیت حداکثری را با قیمت حداقلی به متقاضیان ارایه خواهند کرد و آن موقع می‌توانند در سیستم حمل‌و‌نقل جاده‌ای بین‌‌المللی نیز رقابت کنند.

سیاهپور در خصوص طرح جامع خروجی این کمیسیون نیز تأکید کرد: اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس از پیشنهادات و طرح‌های خروجی کمیسیون حمایت کرده و آماده هر گونه همکاری است تا هر چه زودتر تکمیل و به طرح جامع تبدیل شود، ضمن اینکه پیشنهاد می‌شود نام این طرح از تحلیل و ارزیابی عرضه و تقاضا به طرح جامع حمل‌و‌نقل تغییر پیدا کند زیرا سایر مفاهیم در واقع زیرمجموعه این عنوان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.