| کد خبر: 141262 |

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی ؛

◄ تشکیل کمیته «شبکه» برای افزایش امنیت سایبری در سازمان بنادر

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ما برای افزایش امنیت شبکه‌ها کمیته شبکه تشکیل داده‌ایم.

تین نیوز

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ما برای افزایش امنیت شبکه‌ها کمیته شبکه تشکیل داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حمیدرضا آبایی در گفتگو با این شبکه خبری با بیان اینکه در امنیت شبکه دو موضوع مهم است گفت: یکی داده و تبدیل داده‌ها و دیگری نحوه استفاده، دسترسی و توزیع آنهاست که بسیار اهمیت دارد. این دو مقوله است که بحث سایبری را بسیار حائز اهمیت می‌کند. شما باید امنیت اطلاعات را در پایگاه داده حفظ کنید و این اطلاعات به صورت دستکاری نشده باشد.

در عین حال او تاکید کرد: از سوی دیگر توسعه سامانه‌های الکترونیکی مشکلاتی را به وجود می‌آورد. در واقع از یک جایی داده‌های شما آنقدر زیاد می‌شود که ذخیره‌سازی آنها بسیار دشوار است.

آبایی افزود: موضوع بعدی این است که افراد مشخصی بتوانند وارد سیستم‌ها شوند.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کارهای انجام شده در این زمینه گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به دلیل جایگاه ویژه‌ای که در اقتصاد و تجارت کشور دارد حساسیت بالایی در این امر دارد. خوشبختانه سیستم‌های ما با امنیت بالایی ایجاد شده‌اند و ما نگاه خاصی به نگاهداشت داده‌ها داریم.

او تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که در این زمینه انجام شده این است که افراد متبحری را جمع کردیم و در قالب یک کمیته شبکه ساماندهی کردیم. کلیه این افراد تحت یک شبکه با هم در ارتباط هستند و به شکل لحظه‌ای نظرات و اقدامات لازم را با هم به اشتراک می‌گذارند و در نهایت یک تصمیم سازمانی گرفته می‌شود.

آبایی افزود: اگر هم خدایی نکرده مشکلی پیش بیاید در آن نقطه خاص سریعا اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود.خوشبختانه تا امروز مشکل جدی نداشتیم و توانسته‌ایم خودمان را از معرض این آسیب‌های سایبری دور نگه داریم.

این کارشناس حوزه IT تاکید کرد: نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که افزایش حجم درخواست، نفوذناپذیری و شکست‌ناپذیری سامانه‌های امنیتی را جدی‌تر می‌کند. با توجه به افزایش این کاربران باید همزمان امنیت هم توسعه پیدا کند.

آبایی با اشاره به حمله سایبری به غول کشتیرانی جهان گفت: درست که مرسک با این مشکل مواجه شد اما همانطور که دیدید در مدت زمان 36 ساعت شرایط را به حالت اول برگرداند. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.