| کد خبر: 141252 |

انعقاد قرارداد ساخت شناورهای دریایی

قرارداد ساخت شناورهای دریایی از سوی شرکت شهید تمجیدی به عنوان پیمانکار با منطقه آزاد انزلی به عنوان خریدار در نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی منعقد شد.

تین نیوز

قرارداد ساخت شناورهای دریایی از سوی شرکت شهید تمجیدی به عنوان پیمانکار با منطقه آزاد انزلی به عنوان خریدار در نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی منعقد شد.

به گزارش به نقل از شبکه اطلاع رسانیجامعه دریای ایران (مانا) ، این قرارداد در نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی در منطقه آزاد انزلی امضا شده است.

این نمایشگاه در زمینه شیلات، دریانوردی، بنادر و صنابع وابسته با حضور 12 کشور و 13 شرکت داخلی در قالب 35 غرفه برگزار شد.

نمایشگاهی که مهم‌ترین کشورهای شرکت کننده در آن نروژ، ایتالیا، فرانسه، امارات، انگلستان و... بودند.

در نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی در منطقه آزاد انزلی در زمینه شیلات ، دریانوردی ، بنادر و صنابع وابسته ؛ محمود بندرچی مسئول برپایی نمایشگاه با ابراز خوشحالی از استقبال بیش ازدو هزار و پانصد نفر در طول نمایشگاه دستاوردهای صنایع دریایی، آن را اتفاقی چشمگیر بیان کرد و افزود: این نمایشگاه به وسعت پنج هزار مترمربع با حضور بیش از 70 شرکت داخلی و خارجی برپا شد. در کنار آن‌ نمایشگاه شیلات و ابزیان نیز برپا شد.

وی در مورد اهمیت برپایی چنین نمایشگاههایی بیان کرد: جای خالی چنین نمایشگاههایی در استان هایی که پتانسیل مناسب دارند، خالی بود. منطقه آزاد انزلی از مدرن ترین مناطق بندری در شمال کشور است و پتانسیل خوبی برای برپایی نمایشگاه تخصصی داراست.

بندرچی هدف از برپایی نمایشگاه را معرفی زنجیره تامین و جذب بازارهای هدف دانست و ادامه داد: با اینکه تجربه اولین برپایی نمایشگاه تجهیزات بندری و دریانوردی در انزلی بود استقبال خوبی از آن شد.

بندرچی در پاسخ به سوالی درباره نتایج اقتصادی این نمایشگاه بیان کرد: برگزاری هر نمایشگاهی نتایج و مزیت های اقتصادی دارد. قطعا قراردادهای زیادی در این نمایشگاه بین کمپانی های شرکت کننده و دیگر متقاضیان منعقد می شود. اما مهم ترین قرارداد انعقاد ساخت شناورهای دریایی از سوی شرکت شهید تمجیدی به عنوان پیمانکار بامنطقه آزاد انزلی به عنوان خریدار بود. به هر حال هدف شناسایی و بررسی بازار شمال کشور در زمینه تجهیزات دریایی است.

در همین زمینه دریادار "امیر رستگاری"، معاون وزیر و رییس سازمان دریایی وزارت دفاع نیزبا تاکید بر اهمیت توجه به ساخت صنایع دریایی در داخل کشور گفت: مناطق آزاد بستر مناسبی جهت توسعه و رشد تجاری، تولیدی اقتصادی بوده و نقش موثری در توسعه حوزه سرزمینی و جذب سرمایه گذار در کشور دارند.

وی افزود: با توجه به ماموریت سازمان دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که باید در زمینه پشتیبانی و تامین تجهیزات نیروهای دریایی و ارگان‌های نظامی تلاش کند، امروز بخشی از تجهیزات ساخته شده متخصصان خود را که از ایده تا اجرا و ساخت که کار متخصصان داخلی دریایی است در این نمایشگاه عرضه می کند.

وی افزود: در این نمایشگاه تجهیزات مختلفی از حوزه سامانه‌های رانش و پیش برنده ها گرفته تا تجهیزات داخلی سامانه های راهداری، مخابراتی، الکترونیکی و... وجود دارد که همگی صد در صد ساخت داخل است.

معاون وزیر دفاع ورئیس سازمان صنایع دریایی تصریح کرد: مجتمع بندری کاسپین با پسکرانه وسیع، عمق آبخور بالا و قرارگرفتن در کریدور نوستراک ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی به ویژه صنایع کشتی سازی است.

مهندس مسرور ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز بیان کرد: بازارهای خوبی درحاشیه دریای خزر وجود دارد. درحال حاضر با روسیه حدود 700 میلیون دلار و با قزاقستان بیش

از 150 میلیون دلار مبادلات تجاری انجام می شود. رویکرد منطقه آزاد این است که برروی اهداف صادراتی کار شود. باتوجه به برنامه های توسعه زیرساخت های بندری و ترانزیتی درحال اجرا از سوی کشورهای حاشیه دریای خزر باید توسعه زیرساخت های حمل و نقلی ایران در این دریا در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از رویکردهای ما برپایی نمایشگاههای تخصصی است و در این زمینه تلاش می شود و همچنین با بهره برداری از بندرکاسپین زیرساخت خوبی برای برپایی نمایشگاهها و خصوصا تقویت رویکرد صادراتی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: کریدور شمال ـ جنوب، طرح جاده ابریشم قرن 21 چین، بازار کشورهای منطقه خزر، گردشگری و کشتیرانی مهمترین ظرفیت های دریای خزر است که در استراتژی های توسعه ای کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

در این نمایشگاه دوربین برد بلند هوشمند دریایی برای کنترل بندرگاهها و ترافیک دریاها، برای شناورهای دریا تا حدود 60 مایل با قابلیت دید در شب موجود بود. همچنین محصولاتی همچون مواد شوینده کشتی ها که به طور تخصصی و در داخل تولید می شود عرضه شد. همچنین در بخش پخت غذاهای آبزیان 17 نوع غذای اصلی و مواد غذایی دیگر وجود داشت که در انها از انواع ماهیان استخوانی و بدون استخوان و حتی بستنی ماهی ارائه می‌شد.

این نمایشگاه 13 مرداد پایان یافت.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.