| کد خبر: 141206 |

افتتاح فاز نخست زائرشهر رضوی

فاز نخست زائرشهر رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسوولان استانی افتتاح شد.

تین نیوز

فاز نخست زائرشهر رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسوولان استانی افتتاح شد.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: زائرشهر رضوی ظرفیت اسکان نهایی و روزانه 20 هزار زائر را دارد. فاز اول این طرح ظرفیت اسکان 4500 نفر را دارد. این زائرشهر در زمینی به مساحت حدود 35 هکتار احداث شده است که از حدود 220 هزار مترمربع زیربنا مشتمل بر فضاهای اقامتی و خدماتی تشکیل می‌شود.

خلیل اکبری در ادامه گفت: حدود 25 درصد از مساحت زمین این زائرشهر به بنا و 75 درصد دیگر به فضاهای باز شامل زمین‌های ورزش، فضاهای سبز و پارکینگ اختصاص یافته است. وی با تشریح وضعیت سوئیت‎ها تاکید کرد: هر سوئیت مساحتی حدود 40 تا 45 مترمربع فضا داشته و ظرفیت اسکان برای 6 نفر را دارد و مجهز به امکانات یک هتل 3 ستاره است.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی گفت: اکنون 10 بلوک واحد‎های اقامتی با ظرفیت 1500 نفر کاملا تجهیز شده و آماده پذیرایی از زائران است. هر هفته یک بلوک را تجهیز خواهیم کرد و به این ترتیب هر هفته 150 نفر به ظرفیت اسکان این مجموعه افزوده می‌شود. تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با بیان اینکه این طرح به تولید و اشتغال در مشهد و استان کمک کرد، افزود: مسکن‌سازی از صنایع پیشران اقتصاد کشور است که بسیاری از مشاغل را فعال می‌کند؛ با آغاز ساختمان‌سازی زائرشهر هزاران شغل در سطح شهر و استان فعال شد.

سیدابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: دغدغه جدی ما از همان اول مساله زائران کم‌درآمد بود، نباید به گونه‌ای باشد که زائری به جرم نداشتن پول نتواند به مشهد بیاید. علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه از ابتدای سال حدود ۱۴ میلیون مسافر به استان سفر کرده‌اند، افزود: زائران از یک قوم و ‌از سطوح درآمدی یکسان برخوردار نیستند و باید امکان آسایش همه آنها را فراهم کنیم.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.